Pedofiler eller partyknarkare?

Inlägg #1: Postat: 2004-11-29 13:38:00
Tommie Nygren
Ja, inga bevis existerar ju för att det är så. Det finns problem med droger, men inte typen man löser med poliser. Få problem är av den arten...
Inlägg #2: Postat: 2004-11-29 14:06:00
crypto
jag har adhd och jag mår bättre av cannabis, röker ett par jointar på kvällen och det ger mig den avkopplingen jag behöver.....jag tänker inte sluta med det bara för att skattepengar från min ficka går till polisresurser som vill straffa mig för mitt sätt att få ett liv som jag står ut med...........
Inlägg #3: Postat: 2004-11-29 14:12:00
Tommie Nygren
WORD! Den som är skattebetalare och använder cannabis utan att bli en belastning groteska ord att använda betalar de facto för sin egen förföljelse!
Inlägg #4: Postat: 2004-11-29 14:18:00
Christoffer Persson
Å andra sidan måste det vara jättejobbgt för polisen att sätta dit pedofiler, med allt det jobbet som det innebär. Kan också tänka mig att det blir mer pappersarbete, och rättegången kanske tar längre tid på grund av brist på bevis.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-29 14:20:00
Christoffer Persson
Polisens jobb är ju faktiskt att sätta fast kriminella, och då bör ju haschrökarna vara lättare att sätta fast. Mord, misshandel och grova brott bör man ju lämna till de som har resurser och ork att lösa det.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-29 14:36:00
Tommie Nygren
Christoffer... ironiserade du nu eller var du allvarlig? Givetvis är det lättare att sätta dit haschrökare än pedofiler, ett av många skäl till att polisen gärna gör det. Men huruvida resultaten kommer lätt eller inte ska väl inte diktera vad polisen ska göra? De som ska ha resurser och ork att lösa mord etc ska ju vara polisen. De ska inte i brist på ork byta prioritet på brott. Haschrökarna är ju bara kriminella i lagens mening dessutom, inte enligt något vettigt moraliskt system.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-29 15:17:00
Anders
Kristoffer, du är väl ironisk? Vill bara dubbelkolla, så lätt att det blir missförstånd...
Inlägg #8: Postat: 2004-11-29 15:18:00
Anders
Christoffer menade jag förstås...
Inlägg #9: Postat: 2004-11-30 00:55:00
Christoffer Persson
Lite av både och ;

Skulle nog säga att polisen har problem med att prioritera, och just detta är ett sådant fall. Dock får man ju också se det genom andra ögon, att polisen tog fast potentiellt farliga knarkare, som kunde ställt till med enorm skada och lidande för andra. Drogliberal som andra kallar mig ser jag ju dock inte riktigt på det sättet.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-30 00:57:00
Christoffer Persson
Sett liknande fall flertalet gånger, och man blir ju lite nyfiken varför. Det verkar som om polismakten inte känner sig överdrivet inspirerad av sin arbetsuppgift, och med de resurser de får och i vårt nuvarande samhälle kanske det inte känns så konstigt.
Inlägg #11: Postat: 2004-12-10 12:39:00
johanna
det är väl för helvete inte polisens fel.

det är inte deras sak att bestämma huruvida cannabisbruk är "lugnt" eller ej, begår man ett lagbrott är det polisens sak att stävja detta.
Laddar...