Död åt manligheten - leve Mannen!

Inlägg #1: Postat: 2004-11-23 16:53:00
AC Collin - forts.
Däremot skulle jag bli fly förbannad över att hela tiden framställas som en presumtiv våldtäktsman bara för att jag är man, om jag vore man. Har den hotbilden verkligen uppstått via media, medvetet alltså? Till vilket syfte? Möjligen kan skev nyhetsförmedling ge en vrångbild av verkligheten. Det är trångt i etern. Vad prioriteras och varför?
Inlägg #2: Postat: 2004-11-23 19:46:00
Johan Wedberg
Jag tror få har egentligen opponerat sig emot pajaserier oavsett kön. Framställningen av den presumtive våldtäktsmannen härstammar ifrån ofoget att generalisera och att inte se till individen. Den har skapats av pseudofeminister i syfte att jaga upp känslor hos människor och skapa olika läger. Jag tror dock att det är dags för många män att ställa sig upp och protestera mot den vansinniga bild som media och pseudofeminister vill ge av mannen. Det gör man bäst genom att definiera en ny.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-24 11:29:00
Daniel Wijk
Problemet är att man inte kan göra detta utan att få bort tokarna först elller att hålla med tokarna och tro på deras bild. Så, tokfeministerna måste bort innan något kan göras.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-24 17:18:00
Johan Wedberg
Hm, utrensningar... Och du frågade om jag inte läst min historia.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-24 22:49:00
elin
jag undrar vad du menar med den presumetive våldtäktsmannen? och på vad du baserat att han skapats av pseudofeminister samt vad en sådan är. tack.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-25 05:22:00
Johan Wedberg
Begreppet Den presumtive våldtäktsmannen är här framfört av AC och min tolkning är den som en del "feminister" för fram att alla män är våldtäktsmän. Pseudofeminister är de som kallar sig feminister och sen påstår att alla män ska betala straffskatt, eller att om kvinnor hade makten så skulle det vara fred i världen o s v.
Laddar...