|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-24 20:17:00
|
|
Stefan_B |
Vad exakt är det som du anser att eleverna bör ha inflytande över, Axel, som de inte har idag? Bara några exempel.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-25 11:22:00
|
|
Till SOurze! |
Jag protesterar mot att Malin Micheas tre senaste artiklar blivit borttagna från Sourze.
Detta är allvarlig censur och ett brott mot tryckfrihetslagen, alltså en av Sveriges grundlagar.
Att det finns många männsikor som av någon märklig anledning känner sig hotade av oss överlevare så att dom måste gå till angrepp får stå för dem.
Men genom borttagandet av Malin Micheas artiklar stöder ni dessa krafter.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-26 08:25:00
|
|
Henrik Persson |
Bra inlägg! Varför ska unga acceptera att bli behandlade på ett sämre sätt än vuxna? Kollektiva bestraffningar är vanliga. Skolregler som bryter mot svensk lag finns också. Och varför ska man kasta bort den stora resurs som finns hos eleverna om man bara ser till att de får vara med och bestämma och komma med idéer.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-27 04:25:00
|
|
Marcus |
Jag håller med dig i princip allt du skriver... Du har mycket mycket rätt! Skolan är idag är katastrof och varje dag är ytterligare en känsla av meningslösthet för mig som jobbar som lärare och för många av mina elever. elever känner inte att dom har rättigheter och därför känner dom heller inte att dom har några skyldigheter. och dom känner inte att dom har något att förlora när dom förstör en hel lektio
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-27 21:09:00
|
|
Yohannis Petersson |
Det var en bra artikel, du skrivit Axel. Demokrati förutsätter ständiga ifrågasättanden, av den rådande ordningen, såväl samhälle som övriga institutioner. Att inte våga ifrågasätta är detsamma som tyst diplomati. Driv på du elevrådet och opponera er mot den rådande institutionen. Elevråden bör, precis som de politiska ungdomsförbunden, agerar lobbying, mot skolan. Lycka till!
|
| |