Inlägg #1: Postat: 2004-11-18 09:46:00
|
Alf Carlsson |
Det är fruktansvärt pinsamt att se Orback, Bodström, Borgström initiera en debatt i ämnet utan att beskriva sexualiteten, porrindustrin, objektifieringen och, där man själv är i hög grad pådrivande: människan som en handelsvara på en marknad. Det är fantastiskt odugligt att inte erbjuda undersökningar som studerar klassbundenheten, d v s hur påverkar en ekonomiskt pressad situation ett förhållande?
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-18 09:51:00
|
Alf Carlsson |
En parallell är könsköpslagen, som är en driekt klasslag. Det är underklassen som gör affärer på gatan och vem reflekterar när damen låter sig bjudas på flott middag, 1000-kronors champange och framkörd limosin, samt ett antal tusenlappar i dekoltaget efter genomförd sädestömning? Debatten har för lire perspektiv. Det är politiskt spel på amöbanivå, vars främsta syfte är att befästa sina egna positioner Orback, Bodström, Borgström.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-18 09:53:00
|
Alf Carlsson |
Det är tråkigt att du fått på käften och det är bra att du har lagt det bakom dig.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-18 09:59:00
|
Alf Carlsson |
Orback, vars tolerans även omfattar tidelag nån moster och hennes häst har verkligen fått en smakstart. Det tog inte tre sekunder förrän han i debatt med Reinfeldt hade gjort partipolitik av frågan och avslutade med "heja socialdemoktraterna, vi är bäst". Orback har gett den politiska avgrunden ett ansikte och berättar för folket att det är dags att skapa helt nya politiska plattformar.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-18 10:11:00
|
Alf Carlsson |
Som bonus för att ni läst så här långt så är JAG den ende som utsatts för FYSISKT våld i vårt förhållande. Jag hade gett dottern en bit choklad på ICKELÖRDAG, samtidigt som min fru var höggravid. Utskällning plus kraftfullt utvecklade slag ospecificerat mot baksidan av kroppen. Efter den enda gången så har vi nu istället helt övergått till ömsesidigt psykiskt våld, som dock icke på långa vägar kan mäta sig med den kärlek som binder oss samman.
|
|