|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-16 11:12:00
|
|
Lothar |
Sa dar kan man i och for sig resonera i all evighet. Borde inte 10 20 och 30 talisterna lart upp vara foraldrar att uppfostra oss? Samhallet paverkar oss mycket mer nu, varlden har blivit mindre och mer extrem. Tank nar dagens sma barn som sett Britney Spears halvnaken pa TV sen dom var en vecka gamla blir vuxna. Vad ska dom lara sina barn for varderingar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-16 11:13:00
|
|
Doris |
Dessa politiker som har varit delaktiga i att skapa dagens Sverige, ivrigt understödda av lojala journalister, de borde ställas till ansvar för varje sådan här händelse! Rån och misshandlar med förstörda liv som följd inträffar ju numera dagligen.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-16 11:15:00
|
|
Dennis |
Mangan: givet invandrares överrepresentation ligor från öst så skulle jag säga att det är minst 50 chans att det inte var svenskar. Precis som i alla sådan här fall så är det ett visst klientel som står för en stor del av våldsbrotten och stölderna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-16 12:36:00
|
|
Carl S |
Doris, jättebra förslag! Vi skyller allt på politiker och journalister, det är ju de som har ansvaret att berätta vad vi ska tycka och tänka! De har inte uppfostrat vår generation ordentligt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-16 12:47:00
|
|
Doris |
Du missuppfattar mig å det grövsta. Givetvis så skall föräldrarna uppfostra sina barn. Tänk till så kanske du förstår vad jag menar.
Politiker och journalister tror tyvärr att det är de som har ansvaret över vad vi ska tycka och tänka. För tycker du inte rätt om vissa saker så är du ute i kylan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-16 12:59:00
|
|
Lothar |
Det ar vi, folket, som valjer politikerna. Dom speglar oss inte tvartom. I en demokrati ar varje manniska ansvarig for regeringens handlingar.. Jag kan iofs halla med om att politiker har hjarntvattat mobben, det ar sant. Det ar dock ingen skillnad fran hur det alltid varit. Mobben har aldrig och kommer antagligen att domma av historien aldrig att forsta. Dom ar som far och makthavarna ar deras herdar utan politikerna skulle herr Svensson inte klara sig i en minut.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-16 14:25:00
|
|
linero |
Vem som än felat så kan vi väl tänka själv.Ingen plocka väl ut vår hjärna.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-16 23:38:00
|
|
ll |
Blablabla - inse att det enda sättet för att förbättra situationen är fler poliser. Poliser som ska ut och övervaka till fots. Det behövs 10ggr fler poliser än vi har idag. Gärna en typ av "övervakningspolis" som tillkallar annan polis vid brott. Denna "övervakningspolis" behöver ju inte samma utbildning som nuvarande poliser och kan sättas i arbete snabbt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-17 08:52:00
|
|
Förvirrad |
Mangan. Jag håller med dig fullständigt där. Den generationen kastar bara skit på oss fastän dagens problem är ett resultat av deras fulltständigt förvridna politik och syn på verkligheten. De har dessutom haft det på tok för lätt. Idag sitter man inmurad och det ska till en rejäl slägga för att kunna bryta sig loss och kunna leva ett liv som för dem var givet bara man följde en enkel mall i livet som för länge sedan tappat sin relevans.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-17 08:55:00
|
|
Förvirrad |
Ursäkta min tidigare generalisering. De 40, 50 och 60 talister jag menar är de som endast behövde gå ut skolan och läsa för att sedan gå till närmaste bank få ett lån som idag är omöjligt och sedan förverkliga sig själva. Allt detta i ett tryggt, naivt och bortskämt samhälle vår generation endast sett röken från dess ruiner av.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-17 17:18:00
|
|
Jon Hallqvist |
Nationaliteten på skurkarna är helt ointressant, samma sak händer ju över hela landet - inte bara i förorter. De sociala förutsättningarna för kriminella ser helt identiska ut, oavsett nationalitet.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-17 19:13:00
|
|
Fläskätare |
Återigen får man höra PK-kommentarer som nu från J Hallqvist. Känner du någon som arbetar inom fångvården? Fråga då hur många som har utländsk härkomst! Eller någon polisman!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-17 19:16:00
|
|
Fläskätare |
Jag vill ha hit människor som vill göra något för Sverige inte bara för sig själva. Man kan lura hela folket en del av tiden, en del hela tiden men inte hela folket hela tiden. Sanningen kommer fram!!!
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-19 00:56:00
|
|
Anders K. |
Jon Hallqvist - folk var ännu fattigare på 40-talet, men inte gick de och mördade, rånade o.s.v. för det. Nej, sociala faktorer kan bara bli en delförklaring - en vi hört till leda - kanske dags att se även på andra faktorer?
|
| |