Äckliga fördomar flödar

Inlägg #1: Postat: 2004-11-08 20:28:00
Josef
Jag förstår heller inte vilka fördomar hon pratade om? Det låter snarare som att hennes arbetskamrater var omtänksamma om henne och tyckte synd om henne för att hon fick slita så hårt hemma också?
Inlägg #2: Postat: 2004-11-08 20:38:00
Josef
Jag skulle kalla detta "skvaller" och inte fördomar. Skvaller som oftast anses vara fult, är heller inte alltid negativt. De försöker bilda sig en uppfattning om vad som händer i den personens liv av omtanke. Jag tror också att de vetat om att hon sliter hårt hemma redan innan hon vart sjukskriven.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-09 20:22:00
Johan
Som jag läste artikeln så vet de inget om hur hennes situation i hemmet är. Jag fick inte intrycket av att någon varit över på middag eller av annan anledning haft något att göra med henne utanför jobbet. Att deras spekulationer inte grundar sig i något annat än fördomsfulla antaganden tror jag är vad artikelförfattaren reagerade på.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-10 10:34:00
Josef
Jag svarade på detta i en annan tråd. De hade inte ogrundade antagande, då de bl a visste om att hennes man var hemma hela dagarna. Hur skulle de kunna veta en sådan sak enligt ditt resonemang? Jag tror de var väl insatta i hennes situation i hemmet. Det var också av omtanke om henne som de pratade om detta. Tyckte de inte synd om henne?
Laddar...