Ja, stryk får de banne mig tåla

Inlägg #1: Postat: 2004-11-03 15:45:00
Jan E
forts. Man kan se våld mot kvinnor som en jämställdhetsfråga. Det speciella är att män som misshandlar använder sitt fysiska övertag för att befästa en maktposition gentemot kvinnan. Och våldet utövas ofta i tysthet inom hemmets väggar, mer eller mindre osynligt för omgivningen. Att detta problem nu tydligen ska belysas i TV4 är utmärkt.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-03 16:10:00
Michael Lundahl
Hej Jan E. Du har varit märkligt frånvarande från mina senaste Sås-artiklar. Lite synd nästan. Vill ju inte se att ordföranden i min anti-fanclub tappar sugen. Då skulle jag ju nästan kunna tro att jag inte lyckas beröra dig längre.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-03 16:22:00
goggle
problemet med denna debatt är att det är en fet reklam-kampanj för KVINNAN SOM OFFER FÖR MANNEN. Och detta skadar alla seriösa försök att få till stånd bättre kommunikation mellan män och kvinnor.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-03 16:24:00
goggle
främst genom att sända denna signal till unga kvinnor: "Du behöver inte göra ett skit här i livet eftersom om det inte vore för mannen så hade allt löst sig för länge sen. Nu ska vi bara programera om honom så att han blir snäll mot dig, lilla tös, och sen kan du börja leva."
Inlägg #5: Postat: 2004-11-03 16:26:00
goggle
kul att se en typ som Marklund spela Jesus för sina kuvade medsystrar som hon garanterat inte skulle spendera en seriös minut med om hon fick välja själv.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-03 16:50:00
Chris.X
goggle: Helt sant. Det måste vara så otroligt bekvämt att växa upp med ideologin att "allt dåligt som drabbar mig beror på patriarkatet - männen". Och om män drabbas värre inom ett visst område, är det mest synd om kvinnan p.g.a. att hon är underordnad. Jämt. Även där också män drabbas. Det spelar ingen roll. *suck och stön*
Inlägg #7: Postat: 2004-11-03 19:40:00
D.E
heh...håller med dig Chris...om man dessutom leker lite med tankegångarna och ersätter "patriarkatet-männen" med invandrare, jude eller svart så...
Inte PK men det klingar lika "vackert"...
Inlägg #8: Postat: 2004-11-04 10:22:00
pUs
Jan E; Tråkigt att du ska behöva ha en så nedsättande ton när du kommenterar artiklar. Vi är faktiskt inte skyldiga att köpa särskiljningen mellan manligt och kvinnligt i precis varenda liten fråga. Att alla inte gör det behöver inte betyda att alla som inte håller med dig är idioter. Kom igen nu, var lite trevligare. Försök i alla fall.
Laddar...