|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-29 07:19:00
|
|
Peter |
Något sådant har aldrig gjorts i SVT1 eller 2 med kvinnor som modeller. Det var uppenbart ett feministiskt motiverat inslag, men tyvärr misslyckat och osmakligt. Är det OK att visa människor som sexobjekt på SVT i bästa sändningstid om det gäller män? Exploatering av män i porr och erotik görs ju i samma fora som kvinnor, så vad var poängen?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-29 14:33:00
|
|
Anna Li |
När går reprisen?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-29 21:25:00
|
|
Klok |
Äntligen äntligen lite moteld säger jag. Det otal filmer jag tvingas genomlida där tjejen är helnäck och killen inte visar mer än sitt ansikte och knappt det är otaliga otaliga otaliga. Jag har läst kvinnotidningar som visat "erotiksa bilder" där tjejen visats helnäck både bakifrån och framifrån och killen visat sitt ansikte och absolut inte mer gång på gång på gång på gång.
Dom där bilderna Mangrant är nästan dom enda bilderna som finns på helnäcka killar, sett dom 1000 ggr.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-29 21:27:00
|
|
Klok |
Dessa bilder har visats i flera tidningar för det är dom absolut enda bilderna som finns på helnäcka killar. Dom börjar bli tjatiga. Helnäcka tjejer finns alltid i nya fräscha upplagor. I herrtidningar, på film, i tjejtidningar. i kvinnotidningar osv osv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-30 23:38:00
|
|
mludd |
Klok: Klart det finns bilder på kvinnor utan kläder i herrtidningar, det är ju det dom är till för egentligen FTR:har själv _ALDRIG_ köpt några sådana och om det är bra/dåligt att tidningar som egentligen bara är dåligt maskerad mjukporr säljs i de upplagor de gör är en viktigare fråga enligt mig. I filmer beror ju helt på _vilka_ filmer, kollar du på hollywoodskräpet så är det klart du får se nakna kvinnor och muskulösa män som poserar med spända muskler... forts
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-30 23:40:00
|
|
mludd forts |
...väldigt mycket längre än nödvändigt i situationer där en person med lite självbevarelsedrift förmodligen inte hade ställt sig i ljuset och spänt sina muskler.
Tjej- och kvinnortidningar vet jag inte riktigt hur det står till med, trots att jag är i tjugoårsålder och har många tjejkompisar så är det så vitt jag vet ingen som läser sådana. forts
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-30 23:43:00
|
|
mludd forts |
Avslutningsvis skulle jag vilja säga att jag tycker att om vi ska kämpa för ett samhälle där du inte behandlas sämre pga kön så måste vi verkligen ha samma standard för båda könen, och som jag skrivit någon annanstans tidigare, feminismen är trots sitt namn inte en "mer makt åt kvinnorna och gärna lite hämnd"-rörelse utan en _jämlikhetsrörelse_...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-03 14:07:00
|
|
Daniel Wijk |
-----> Svar 7
Om feminismen är för eller mot jämställdhet är en bra fråga. Dock kan man väl säga så att om feministerna själva inte kan bestämma sig för detta så kanske dom skulle ta sitt pick och pack och flytta till arktis och bo där istället...
Dock kan ju dom feministerna som säger sig arbeta för total jämställdhet stanna kvar och leva med oss andra som också strävar efter samma mål. :-
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-10 22:12:00
|
|
S |
I en perfekt värld skulle varken mäns eller kvinnors kroppar exploateras i media. Det kanske låter uppgivet, men jag tror inte att vi kommer att komma dit. Det är en utopi. Därför hoppas jag att vi får se fler hotta män på reklampelarna framöver.
|
| |