|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-28 19:33:00
|
|
Malin Michea |
Vi ser oftare kvinnor i lågavlönade yrken, kanske är det därför män oftare kör bil/kör finare bilar. Eller så har många kvinnor andra prioriteringar? I vilket fall som helst, om det ska anses vara ett jämställdhetsproblem att många kvinnor åker buss till jobbet, då har vi nog inte så mycket att gnälla om.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-28 19:45:00
|
|
Marcus |
Jag tror att det är en fråga om prioritering. Min mamma har alltid haft bil, hur fattig hon än har varit så har bilen varit helig för henne. Min pappa har aldrig haft bil och aldrig svenskt körkort. Hur mycket pengar han än har haft.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-28 19:46:00
|
|
Marcus |
Därmed inte sagt att min pappa tjänar mer än min mamma, men han har haft sina rika stunder. Men då har han inte köpt bil utan gått på resturang och tagit taxi
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-28 19:56:00
|
|
Malin Michea |
Ja, det är ju upp till var och en! För många människor är det ju faktiskt en onödig kostnad att ha bil, och då åker man kanske hellre kollektivt.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-28 20:16:00
|
|
Sören Wallsten |
Jag åker buss, har inget körkort. Det beror nog på att jag inte klarar trafiken, cyklar helst inte i trafiken heller. Utan på cyckelvägar i stället.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-29 07:29:00
|
|
Greg |
Låter vettigare att försöka övertyga män att sluta använda bil i onödan. har själv inget körkort och är över 30, lite skämmigt, men behöver inte bil.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-29 07:40:00
|
|
Peter |
Återigen, det är bra att propagera mot onödigt bilåkande, men det finns ingen anledning, oavsett om fler män kör i onödan eller inte, att rikta sig bara mot män. Tvärtom, det ser då ut som ännu ett feministikt påhopp och provocerar bara till motstånd mot kampanjen.
|
| |