Var vänlig skriv på här...

Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 20:07:00
Sofia lindblom
Men det gör jag ju inte, tvärtom!!! Vad jag menar är bara att så många verkar gifta sig av ren rutin istället för att se till det som räknas, nämligen kärleken...
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 20:28:00
Magnus
Det framgår då definitivt inte av texten:

"hur funderar alla ni som gifter er när ni står där framme vid altaret och tittar på den person ni ska vakna upp med i alla era dagar? Blir ni inte deprimerade? Rädda?"

"Efter 10 år när ni har glidit ifrån varandra ..."
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 20:30:00
Magnus forts
det låter snarast som bittherhet och cynism i mina öron.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 20:41:00
Magnus
"många verkar gifta sig av ren rutin"

I min bekantskapskrets är det minst lika många som har pojk/flickvän bara för att slipa vara ensam/på ren rutin. Det är förståss inget vidare positivt vare sig det gäller inom äktenskap eller annat parförhållande. Men hur du kommer fram till att det skulle gälla speciellt för äktenskapet fattar jag inte.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 20:42:00
Magnus
Varför skulle ett äktenskap i större grad innebära att man glider ifrån varandra än för andra par som inte är gifta?
Inlägg #6: Postat: 2004-10-19 14:45:00
Sofia
Jag har ju aldrig varit gift, så jag kan ju inte veta. Men det känns som om många gifta par vaggas in i en falsk trygghet, typ nu är vi gifta och allt är lugnt.Och så slutar de bry sig om varandra, hur de ser ut, blir allmänt degiga. För mig känns äktenskapet endast som ett av samhällens många krav som ställs på oss.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-19 14:46:00
forts.
...Vi ska gifta oss, föda barn och följa den givna normen för hur ett liv ska levas. Det finns absolut ingen bitterhet i det jag skriver, möjligen är jag realist, men det betyder INTE att jag förkastar kärleken.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-19 22:20:00
Magnus
Lite konstigt att du uppfattar det som en given norm att man ska gifta sig med tanke på hur många singelhushåll det finns i Sverige. Men du kanske fått påtryckongar från din omgivning eller nått?
Inlägg #9: Postat: 2004-10-19 22:25:00
Magnus
Jag tror deinitivt att din artikel hade blivit bättre om du exempelvis skrivit den som ett ifrågasättande av "giftas-normen". Som den ser ut nu är den mest ett smutskastande av samtliga personer som väljer att gifta sig. Säkert inte din mening, men det är det texten ger sken av ...
Inlägg #10: Postat: 2004-10-19 23:10:00
Sofia
Tråkigt att du tycker det, men jag anser att det inte finns så många andra sätt att lägga fram det på. Jag ställer ju frågor Vad/hur tänker ni som vill gifta er, och ingen har svarat tillräckligt övertygande för att jag ska ändra åsikt:-
Inlägg #11: Postat: 2004-10-19 23:34:00
Magnus
"Utan tvekan så kläcktes den dummaste idén genom tiderna av en leffe med sjukt starkt kontrollbehov ..."

" ...hade någon galenpanna kommit med samma knasiga idé i dagens tid så hade artiklarna om denna dåre ..."

Intressant tillvägagångssätt du har för att ställa en fråga.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-19 23:39:00
Magnus
Tänkte förresten passa på att ställa en fråga till dig;

Hur kan du vara så jäkla korkad som skriver massa meningslösa artiklar på en kass sajt som är en klubb för inbördes beundran? Och dessutom betalar du för det?? Det är ju fan höjden av dumhet. Hur tänker du egentligen? Ta nu inte detta personligt, jag ställer bara en fråga :
Inlägg #13: Postat: 2004-10-19 23:41:00
Magnus
Kan det kanske vara så att du medvetet skrev så provocerande som möjligt för att skapa lite mer uppmärksamhet kring din artikel?
Inlägg #14: Postat: 2004-10-20 11:44:00
Sofia
Jo, det kan tyckas korkat att skriva här, men för mig är det en bra skrivövning. Eftersom jag brinner för det skrivna ordet och hela tiden vill bli bättre så finner jag det lärorikt att att få feedback bla från dig, som verkligen inte är långt ifrån "inbördes beundran".
Inlägg #15: Postat: 2004-10-21 15:43:00
Yohannis Petersson
Du tar upp ett intressant ämne i din artikel, som jag personligen kritiskt analyserat i mitt inre under sommaren, på grund av vissa omständigheter jag ska ta upp i en kommande artikel.
Inlägg #16: Postat: 2004-10-21 15:47:00
Yohannis Petersson
I diskussionen mellan dig och Magnus, stödjer jag ditt resonemang, utifrån det faktum att vid en äktenskapsförbindelse, lovar man varandra saker och ting inför en oviss framtid. Det är också det som jag uppfattar texten grundläggande budskap och det jag tycker är hyckleri.
Inlägg #17: Postat: 2004-10-21 15:55:00
Yohannis Petersson
Avslutningsvis -till en annan sak:
Fortsätt du att skrivs på Sourze, tills du blir erbjuden ett uppdrag mot betalning. Alla vi här på Sourze, som inte strävar efter beröm, i första hand, från våra läsare har goda möjligheter till att få ett uppdrag. Den som strävar efter beröm har sannolikt p ga sin målkåthet ingenting att säga. Även om denna, 42-åriga presumtiva skribent, under våren fått ett uppdrag att skriva ledare.
Laddar...