Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 18:31:00
|
Malin Michea |
Tack, det var snällt sagt...Men min läkare vill att jag ska vara sjukskriven ett tag till. :
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 18:56:00
|
Jörgen Öhlund |
"vila" upp dig ett tag till då. sedan räknar jag med att se dig i någon annan tidning. okey?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 19:02:00
|
Malin Michea |
Hehe...okej, jag lovar att göra mitt bästa.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 19:47:00
|
Anna Li |
Skicka in den här redan skrivna artikeln som har en mkt saklig ton till DN debatt eller SvD debatt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 20:15:00
|
Lasse P |
Instämmer med alla föregående. Go for it MM!
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 21:16:00
|
Sunny |
Malin: Ur vilken källa har du fått fram att det funnits barnbordeller i Stockholm under 90 talet?Sitter du på en unik kunskap vi andra inte har så meddela polisen: de har nämligen ingen aning om detta. Eller polisproffessor Lief WG: han skulle bli jättentresserad.Enklast når du honom via Efterlyst.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-18 22:22:00
|
Malin Michea till Sunny |
De uppgifterna har jag fått från barn numera vuxna som "arbetat" på dessa så kallade bordeller, som periodvis har funnits i privata fastigheter runtom i Stockholm. Om de vill prata med polisen är upp till dem själva, tycker jag.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-18 22:29:00
|
Malin Michea forts. |
Du måste med din erfarenhet veta att det inte är ovanligt att barn "lånas" eller "hyrs" ut av sina förövare till andra pedofiler.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-18 22:53:00
|
Anna Li |
Jag mår så fruktansvärt dåligt av att ens ana att detta skulle kunna förekomma några mil från min husknut och att jag inte kan göra någonting åt det. Så helst vill jag itne tro att det förekommer. Så reagerar jag, så tror jag att många reagerar.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-18 23:10:00
|
Malin Michea till Anna Li |
Jag är faktiskt likadan. Fastän jag bor i en en mindre stad så är det ju rätt troligt att övergrepp sker även här. Ett tag höll jag på att bli knäpp av att gå runt och tänka i det DÄR huset kanske det händer, den DÄR flickan kanske är utsatt....Jag fick sluta tänka på det, det var för svårt att hantera. Numera kan jag "plocka fram" det när jag vill...och stoppa undan det. Inget konstigt, det är så vi överlever.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-19 19:14:00
|
Sunny |
I alla år inom sexbranchen så hörde jag talas om minderåriga en gång: Den så kallade bordellmamman Doris hyrde ut två flickor,13 o 14,bland annat till vår justitsieminister. Alla i hela branchen visste om detta o var i uppror. I dagarna utkom en bok om hela affären där även andra av småflickornas kunder namnges. Men du har en poäng: Branchen stripp o porr aktar sig noga för pedofilerom de inte hör till regeringenDet berydde ofelbart stängda porrklubbar.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-19 19:19:00
|
Sunny forts |
O pedofiler är ett skyggt släkte.Den s.k Huddingepedofilen mediaaktuell nu bytte bara bilder på övergrepp via nätet. De 40 barn han utnyttjade höll alla tyst. Pedofiler driver inte affärrer med sina offer: Det är alltför riskabelt.De vill ha sin hemlighet mellan sig o sitt offer.De verkligt ruggiga falllen med ond bråd död
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-19 19:22:00
|
Sunny forts |
kunde hålla på tack vare att gärningsmännen levde isolerat.Jag tänker på Fred West som med hjälp av hustrun kunde förgripa sig på o mörda en rad barn några egna London.I Belgien var det samma sak: en ensling som hade barnen inburade i källaren oxå med hjälp av sin fru Alltid dessa pedofilhustrur som backar upp sina kräk.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-19 19:38:00
|
Sunny |
Här har vi den famösa Eva Lundgren,proffessor i sociologi o kvinnohistoria.Hon lär ha lurat polisen att gräva upp ett helt fält utanför Södertälje därför att några vuxna berättade att de som barn deltagit i ritualmord där.De hade gått hos samma s.k terapeut. Eva L blev utfryst ur den akademiska världen men hon har skrivit en del böcker som är mycket bra.En heter "Gud o alla andra herrar" på svenska o den andra Den man älskar tuktar man. Det fanns några tanter inom ROKS som höll med Eva
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-10-19 19:42:00
|
Sunny |
men i dag tror jag att de alla gjort avbön. Man upptäkte nämligen FMS Falskt minne Syndrom på svenska
de typiske pedofilen som är farlig på grun av at han mördar barnet öär sällsynt. Vi har antagligen en nere i Småland: den s.k Helenmannen som med säkerhet har mördat flera. Den typen är ensliga o skygga o förekommer inte i några pedofilringar o driver absolut inga barn bordeller.
|
|