Schymans nya snoppskatt

Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 00:25:00
jörgen öhlund
ja. det är nog några stycken som inte kommer förlåta detta. jag vill se en tv debatt i ämnet. helst vilken idiot förutom "Gudde" som ställer upp att argumentera för förslaget*haha* tror det skulle bli en nytida avrättning. faktiskt...om de nu inte börjar "släta ut" förslaget.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 00:47:00
Alf Carlsson
Man skulle kunna tro att kärringarna sitter med var sitt helrör, när dom smider sina politiska ränkor. Ja, utom då Sveriges högst betalde ambassadör som guppar som en pascha i poolen i Brasilien och medan det förtryckta tjänstefolket servar föder hon sina feministiska lösningar för export till Sverige.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 00:55:00
Alf Carlsson
...det fanns något ogripbart, något som gjorde att jag vill vara i hennes närhet. Ute på redden låg fartygen, måsarna skrek och löven viskade. Jag satt med mitt block och tecknade bort mot horisonten, och framför mig låg min älskade, hon bara fanns där med blundande ögon och vilande andning, oändligt vacker.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-05 00:59:00
Alf Carlsson
...och jag tänkte; "Tänk om hon inte fanns", vad ohel jag då skulle varit och hur oändlig är jag inte när hon nu ligger där med sitt lugn och sina drömmar. Jag sög på min pipa, fast jag inte har någon och inte röker. Jag packade tobaken med tändsticksasken och puffade förnöjt över att tillhöra någon.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 01:07:00
Alf Carlsson
...som en motbild. Feminister i alla länder, dra åt helvete och må ni aldrig någonsin ens komma i närheten av den kärlek som föder poesi och som bygger helheter och som inte har någoting överhuvudtaget med makt och förtryck att göra. Må ni ruttna i den politiska trångsyntheten ety ni dödar drömmarna´och livet och förvrider den verkliga politiska debatten.
Laddar...