|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-02 16:30:00
|
|
Mats L |
Vart går gränsen mellan mig och det liv jag lever menar du? Hur kan man vilja åt ALLAS könsroller när det är manssamhället man hatar?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-02 18:55:00
|
|
Greg |
Ok, ni hatar inte män.. bara det de säger och det de gör.... jo ruskig skillnad. Ni hatar alltså inte atomerna de är uppbyggda av alltså?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-03 01:00:00
|
|
Nisse |
I en dokumentär på TV4 om "Hitlers barn" berättade för något år sedan en judisk kvinna som mirakulöst överlevt förföljelsen om hur besviken hon blev över att inte få bli medlem i BDM Bund Deutscher Mädel - Hitlerjugend för flickor - de hade ju så trevligt tillsammans. När hennes skolkamrater mötte henne efter något läger där de delgivits fakta läs: propaganda om hur judarna hade oproportionerligt stor makt i samhället, förklarade dessa hennes "vänner" att:
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-03 01:04:00
|
|
Nisse |
"Det är inte dig personligen vi vill komma åt, utan det är de strukturer du ingår i som vi vill ändra på."
Nazisterna hatade inte judar, de hatade judesamhället; och det mina vänner är en jädra skillnad. Problemet ligger i så fall hos judarna som identifierar sig med judesamhället och sina privilegier. När det ifrågasätts känner de sig angripna som personer ... osv.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-03 11:48:00
|
|
Pär Khuek |
Caroline, det var visst inte sån "jädra skillnad" ändå?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-03 13:54:00
|
|
Jonna |
Är det någonting jag tycker är riktigt riktigt vidrigt och lågt är när man som Nisse nivellerar nazismens judeförföljelse.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-04 00:19:00
|
|
Nisse |
Jag jämför eller jämställer inte rätt av utan pekar på vissa drag som är gemensamma för hatideologier och hur anhängarna av hatideologier försöker urskulda sig inför personer i de grupper de riktar sitt hat emot. Istället för att beskylla mig för att nivellera, så kunde du förklara varför likheten inte betyder något. Men ännu så länge ligger naturligtvis feministerna i lä när det gäller förföljelser och mord.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-05 11:14:00
|
|
Uno Hansson |
Är det du som är Nisse från Manpower, så kommer jag absolut inte att anlita deras tjänster i fortsättningen! Varför skulle - i varje fall - hetorosexuella kvinnliga feminister hata män som individer? Det är ju helt absurt!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-05 15:35:00
|
|
Greg |
Ungefär lika absurt som att påstå att det finns heterosexuella män som slår sina fruar. Finns de inte ? Eller är påståendet kanske inte absurt ?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-06 01:43:00
|
|
palle |
Caroline!
Manssamhället är något av en myt. De ENDA som upprätthåller det manssamhälle som eventuellt finns är kvinnorna själva som utan att tänka inordnar sig under män. Det är inte andra mäns fel! Varför tänker inte nu feminister på alla män som INTE är chefer o.d? De syns naturligtvis inte, så de skiter ni i och föraktar säkert också för att de INTE är alfahannar. Ni har absolut noll logik i ert tänkande.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-13 14:21:00
|
|
Johan |
Är inte hat en väldigt dålig utgångspunkt om man vill förändra något? Om jag inser att min frisyr inte är speciellt snygg så skulle inte jag vilja gå till en frisör som _hatar_ min frisyr. Jämfört med en frisör som hatar min frisyr så låter dygnet-runt-mössa urrk eller min gamla frisör mer lockande.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-26 09:00:00
|
|
Anders Klasson |
Bra skrivet Nisse.
MVH: Anders K - Nationalist - ej Naz
|
| |