|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-04 02:05:00
|
|
Malin Michea |
Jag brukar bli rätt förbannad när friska människor säger att "det är klart att man har ett val, alla måste ta ansvar för sina handlingar", eftersom jag vet hur det känns att stå där omtöcknad och inte veta vad man gjort/inte gjort...eller sagt. Alla har inte alltid kontroll, men det verkar vara en lika främmande tanke för en del människor som tanken på liv på andra planeter.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-04 14:46:00
|
|
Gullan och grillbritt |
Jag har rationaliserat bort textläsandet och håller mig enbart till rubriken. I det här fallet fuskade jag lite och läste de inledande raderna. Och jag värderar de till en stark trea. Grattulerar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-06 10:16:00
|
|
skalman |
Brilliant skrivet .............. är själv en av dom där lyckligtvis fåtal människorna som inte har kontroll över mina impulser eller reaktioner.
Vet att jag aldrig kommer att bli frisk ......... Men jag kan hållas under kontrollerade former .........med hjälp av psykofarmaka och terapi jag har ingen kontroll över hur jag reagerar utan min medecin ........... ungefär som att någon skulle rikta en missil mot dig efter ett nål stick inga proportioner alls
|
| |