|
Inlägg #1: Postat: 2004-07-30 19:07:00
|
|
Jens |
håller med! vad är poängen med den här drapan??
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-30 23:57:00
|
|
Kevin |
Att förstå att den moderna inkvisitionen skördar sina offer. Whats next imported? WAR ON ANAL6? Tänk om analsex plötsligt skulle bli förbjudet, eller oralsex med små kameror i taket hemma hos alla. Det är en potentiell framtid eller så accepterar VI varandras olika beteenden så länge vi inte skadar varandra. Love, peace & understanding eller TOTAL KONTROLL. Vi väljer själv vår framtid.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-31 10:14:00
|
|
Stefan_B |
svar 2: "...eller så accepterar VI varandras olika beteenden så länge vi inte skadar varandra." Det är i detta som kruxet ligger. Nästan allt vi gör påverkar vår omgivning på många olika sätt, något som i mitt tycke alltför ofta förbises.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-31 18:45:00
|
|
Kevin |
Och när statens repression mot exvis ANDRA droganvändare än Moder Svea tjänar kosing på är farligare för individen än drogen självt... Då e det dags att börja diskutera våra kära gamla lista på mänskliga rättigheter igen.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-08-08 13:31:00
|
|
Jens |
Ja, om vi skadar oss själva så kan det känslomässigt skada andra. Det är olyckligt, men det är ingen skälig grund för att sätta oss i fängelse. Om det var på det viset, att om Du avslutar ett förhållande
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-08-18 23:04:00
|
|
Tommie Nygren |
Stefan_B: Kevins lilla grej om att förbjuda analsex är ju sann, homosexualitet och analsex och även oralsex är förbjudna i olika grad på många ställen på vår jord. Saker vi gör påverkar andra på olika sätt, men om jag knullar en kille eller tjej i röven gör det inte. Om jag röker en joint lika lite. Om jag stjäl för att kunna röka jointen, då påverkar jag genast och ska ha fängelse. Men i Sverige har man bestämt sig för att förebygga genom att kriminalisera att man röker jointar.
|
| |