Öppna anstalter?

Inlägg #1: Postat: 2004-07-30 08:23:00
Alf Carlsson
Citat: "För mig är det obegripligt att kriminalvården inte tar med i beräkningen att statligt anställda med relativt låg lön kan frestas att hjälpa kända brottslingar. En inpasseringskontroll av anställda på anstalterna runt om i Sverige borde ha varit praxis sedan länge."
Inlägg #2: Postat: 2004-07-30 08:25:00
Alf Carlsson
Allstå här förväntar man sig att du ska börja argumentera för att höja lön och status för anställda - ISTÄLLET INFÖR DU INPASSERINGSKONTROLLER, som ett resultat av den låga lönen. Det är helt djävla in i helvetet ofattbart och någon har gett dig en penna. Kan du inte ha den att klia dig med?
Inlägg #3: Postat: 2004-07-30 16:32:00
undrar
Du tycker alltså att han är klart olämplig som journalist?
Inlägg #4: Postat: 2004-08-01 01:17:00
Alf Carlsson
Inte bara olämplig, han är direkt farlig, endimensionell, perspektivlös, ideologiskt ogrundad, oförmögen att bygga sammanhang, okunnig och har aldrig visat ens en mikroskopisk förmåga att väcka en intelligent tanke. Jag har brukat all välvilja i världen men kan tyvärr bara konstatera 100 ambition/0 talang och denna grupp wannabees är redan för stor.
Inlägg #5: Postat: 2004-08-01 01:17:00
Alf Carlsson
Inte bara olämplig, han är direkt farlig, endimensionell, perspektivlös, ideologiskt ogrundad, oförmögen att bygga sammanhang, okunnig och har aldrig visat ens en mikroskopisk förmåga att väcka en intelligent tanke. Jag har brukat all välvilja i världen men kan tyvärr bara konstatera 100 ambition/0 talang och denna grupp wannabees är redan för stor.
Inlägg #6: Postat: 2004-08-01 14:57:00
Lars Nilsson
Välkommen Du också Johannes till medlem i Alf Carlssons hat- och föraktklubb! Ingen tar dock, till Alfs stora förtvivlan, hans koleriska utbrott på allvar. Får jag stillsamt påminna om att Alf vill bli Kung i Sverige!
Inlägg #7: Postat: 2004-08-01 18:36:00
Lotta
Leve kung Alf! Bort med alla usla journalister!
Inlägg #8: Postat: 2004-08-01 19:41:00
Johannes Jakobsson
Jaaaaa... bort med dem! Länge leve likriktat tänkande och personangrepp! :
Inlägg #9: Postat: 2004-08-01 23:18:00
Alf Carlsson
"Likriktat tänkande"? JAG EFTERFRÅGAR TÄNKANDE ÖVERHUVUDTAGET, sen är det nog dags för journalistförbundet att införa legitimation om inte yrket ska gå till botten. "Inpasseringskontroller för lågavlönade" - Din dumhet förorenar världen och ifrågasätter hela utbildningssverige.
Inlägg #10: Postat: 2004-08-02 08:46:00
Alf Carlsson
"> Svar 4
Johannes Jakobsson
2004-08-01 19:36
Eftersom detta är det nuvarande fallet ansåg jag att det är mer ekonomiskt för staten att införa en hårdare inpasseringskontroll av personal istället för att öka kriterierna för anställning på fängelserna. Lite cyniskt, men mig veterligen så har kriminalvården redan brutala problem med sin ekonomi. Dn skrev i en artikel förra sommaren att underskottet 2003 beräknades till en halv miljard."
Inlägg #11: Postat: 2004-08-02 08:56:00
Alf Carlsson
...vad mer behöver sägas? Varenda kriminialvårdskrona är ju för helvete ett underskott i samhällsekonomin. Om man vänder på det...skulle ett överskott i förhållande till ett enskilt års budget motivera löneökning för fångvaktare? ...EN OFATTBAR OCH OBEGRÄNSAD DUMHET.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-02 09:03:00
Alf Carlsson
"öka kriterierna för anställning". Vad Jakobsson menar är att istället för att minska risken för korruption genom att förbättra de anställdas villkor, så blir det billigare för staten att införa inpasseringskontroller. Detta tycker JJ är bättre eftersom staten behöver sina pengar till Anitra Steens fallskärmsavtal och att få hem Bosse Ringholm från Portugal under EM. Bryt pennan, bli fångvaktare.
Laddar...