Öppna anstalter?

Inlägg #1: Postat: 2004-07-28 16:00:00
D.E
heh...hade vi inte någon direktör från hall eller kumla som för något år sedan sa att han var stolt över att folk lyckades att fly från hans fängelse då han ansåg att det vore "omänskligt" om så inte var fallet? Säger det mesta tycker jag...
Inlägg #2: Postat: 2004-07-28 20:05:00
sten
Bodström ska tillsätta en utredning och ingen konfronerar det. Sossarna har haft makten sen 1932. De borde ha hunnit utreda kriminalvården utan och innan sen dess
Inlägg #3: Postat: 2004-07-29 13:56:00
Ron
Detta visar hur inkompetenta våra ledare är. Jag blir så jävla trött på allt snack om rättigheter å dyl... Människor som sköter sig, försöker göra rätt för inte kan leva i trygghet pga dessa odjur!
En människa som struntar i samhällets ordning har avsagt sig rätten till att vara en del av det. Så se till att låsa in dessa monster å släng nyckeln i havet... för gott.
Inlägg #4: Postat: 2004-07-29 19:10:00
Helen
Recept: Sätt upp kameror så ingen vårdare någonsin skall kunna bli utsatt för hot av de intagna utan att det bevittnas. Ge sen påbackning på straffet för hot mot personal. Sätt inte grova kriminella tillsammans, utan ensamma med personal som vet vad de skall göra.
Inlägg #5: Postat: 2004-07-29 22:05:00
Anna
Jag blev uppriktigt sagt förvånad när jag fick veta att personalen inte kollas alls! ALLA måste genomgå kroppsvisitering och metalldetektor varje dag, ska det vara så svårt att fixa!?? Massor av vårdare smugglar in knark, det vet alla. Men om man kommer på dem är det bara "aja baja". Se till att fångarna har helt jävla kala celler så att de inte kan gömma pistoler, knark och mobiler, hur bra funkar det nu när de har någonslags gillestuga med tv, sängöverkast och myspys...?
Inlägg #6: Postat: 2004-07-30 01:13:00
Brott lönar sig.
Sverige är en av de få länder som massimporterar brottslingar. Dyrt och otryggt för skattebetalarna men kul för massmedia som får mycket att skriva om.
Inlägg #7: Postat: 2004-07-30 08:22:00
Alf Carlsson
Som vanligt ett kärringgnäll av guds nåde och ditt sätt att föra texten framför dig gör att jag åter måste uppmana dig att söka jobb inom någon annan bransch. Du ska få ett exempel över din totala oduglighet:
Inlägg #8: Postat: 2004-07-30 08:46:00
Jocke
Jag pluggar själv till journalist och jag gillar inte din stil Du spekulerar, drar förhastade slutsatser och hittar på. Det vi behöver är riktiga journalister med sans och balans. Personer som baserar sina åsikter på fakta och sunt förnuft. Det vi inte behöver är fler Aftonbladet/Expressen idioter.
Inlägg #9: Postat: 2004-08-01 18:03:00
Inger
Hej Johannes! Du lägger fram teorin om att orsaken till att fångvaktare hjälper brottslingar är deras låga löner. Vidare, lägger du fram förslaget om att även de ska kontrolleras som besökarna och fångarna görs. Men varför funderar du inte över förslaget om att se till deras bakgrund, helt enkelt granska dem innan anställning?
Laddar...