Domen mot Mijailovic helt korrekt

Inlägg #1: Postat: 2004-07-16 15:23:00
Chris.X
ps. Oavsett min lite petiga attidyd är domen säkert riktig. Men det stör mig otroligt att folk säger i stil med ; "ja, han var nog psykiskt störd..." Nähä? Kom du på det själv? Verkligen? Om han mördat någon? Sjuk? Nej, nej det tror jag inte... ds.
Inlägg #2: Postat: 2004-07-16 16:23:00
Magnus
Hur definierar du psykisk sjuk när du hävdar att alla som begår mord är psykiskt sjuka? Jag håller inte med dig, det räcker med ett motiv och en rimlig chans att komma undan för att begå ett mord, inget annat. Med det menar jag inte att Mijailovic inte är psykiskt sjuk. Det diagnosen lämnar jag åt psykologerna.
Inlägg #3: Postat: 2004-07-16 16:57:00
Striker
Chris X,

Det är absolut inget fel på att vara pedofil som många tycks tro. Det är precis som att vara Homfil etc. Att man tänder på barn betyder inte att man våldtar dem precis lika lite som homfiler våldtar män!

De flesta pedofiler är just tack och lov bara pedofiler och begår i inga övergrepp. Sexuella övregrepp är alltid vidrigt oavsett vem offret är.
Inlägg #4: Postat: 2004-07-19 10:41:00
Chris.X
Striker: Sant. Fel av mig. Jag borde sagt "pedofiler som gett sig på barn". Självklart är det skillnad på sexuell drift och psykisk störning.
Laddar...