Inlägg #1: Postat: 2004-07-04 01:15:00
|
Olle |
PS. Mina stavfel beror inte på oförmåga att behärska det svenska språket, utan på den sena timmen.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-07-04 08:23:00
|
Ilona B |
hur många ensamstående mammor har råd med den 1000-lappen? eller att betala för att vara uppkopplad? när de knappt har mat för dagen. bilen är de flesta uppvuxna med, ändå finns det de som trots massor av försök o benhård vilja aldrig kommer att få ett körkort. vissa saker kan vissa människor aldrig lära, men det går att leva, de kan fortfarande klara sitt vardagsliv, det finns andra alternativ. eller är du ytterligare en sån där JoeHill?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-07-05 10:49:00
|
Olle |
Ja, du har kanske rätt. Men rätten till dator ingår ju i socialbidragsnormen nu. Så en del av de fattigaste kommer att kunna ha råd att ha dator. Sen finns det kanske totala datoranalfabeter, men jag tror att de är mycket få. I min generation är de nästan obefintliga, och i generationen efter kommer de inte finnas.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-07-06 10:06:00
|
Ilona B |
visst har du rätt i att problemet kommer, om inte försvinna, så bli mindre ju längre tiden går. själv älskar jag datorer o nätet. men våra gamlingar måste oxå ha en chans o klara sej på egen hand så långt som möjligt. något samhället just nu knappast tar hänsyn till. o då gäller det inte bara datorer
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-07-11 23:13:00
|
Sunny |
Olle: När jag bodde i Spanien bodde jag i en liten by bestående av radhus. Där fanns alla nationer utom spanjorer. Den ende spanskspråkige de soldyrkande pensionärerna mötte var poolskötaren!De flesta var med i sina lands klubbar o kryrkor. Mina barn gick i svenska skolan. Få lärde sig spanska.Språken i byn var engelska o tyska.
|
|