|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-21 10:57:00
|
|
Anna Li |
Åja, det verkar vara ganska många italienska journalister som ställer frågor om detta och flera svenska tidningar har citerat italienska tidningar. Eftersom jag inte talar italienska kan jag ju inte vara säker på att de talar sanning, men i en sådan för italiensktalande lätt kontrollerbar fråga får man ändå förutsätt att de inte ljuger.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-23 15:45:00
|
|
SHQ |
Jag tror inte kommentarer från de Italienska spelarna i dag är fabricerade. Eller den italienske reporterns försök att bryta sig in och sno SVffs brevpapper för att på så vis iscensätta en läggmatch.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-25 18:19:00
|
|
Bergmark |
Jag bor i milano och kan garantera att historien är fabricerad av italiensk TV. Det började direkt efter sverige-italien. Svenska kvällstidningar hängde på som motsvarar italiensk tv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-25 18:20:00
|
|
Bergmark |
Vad jag sett i tv här är hårresande. Spelare och ledare som innan matchen säger att om det blir 2-2 så är det självklart att det är uppgjort.
Det allra värsta var när nyhetsuppläsaren i tg3 stadstelevisionens tredje kanals nyheteter läser nyheten om sverige-danmark och på fullt allvar säger att "de skandinaviska länderna vulgärt och cyniskt utnyttjade situationen". Det var alltså nyheten, inte ett citat från någon blind fotbollsgalning, utan en nyhete som läses upp som om det var ett faktum.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-25 18:21:00
|
|
Bergmark |
Svenska och danska fotbollsförbunden borde stämma italiensk tv och ledaren för italienska fotbollsförbundet som sagt att eftersom det blev 2-2 är det ingen tvekan om att matchen var uppjord.
|
| |