Människojakt i Stockholm

Inlägg #1: Postat: 2004-06-18 11:21:00
Rolf Nilsson
Var i artikeln i city står det att dom svinar ner och är våldsamma? Om man inte får bo i husvagn och tält, då kan man ju fråga sig varför dom säljs överhuvudtaget.
Inlägg #2: Postat: 2004-06-18 12:46:00
Pundarjakt
Eh, antar att du ser lite dåligt eller att dina referensramar är, ska vi säga, något begränsade. Klart att dom svinar ner precis som pundarna som hänger runt ny gemenskaps lokal på Kammakargatan svinar ner. Skräp som producerar skräp kan man säga :-
Inlägg #3: Postat: 2004-06-18 12:50:00
Rolf Nilsson
Hur vore det om du var lite mindre generell i tänkandet och insåg t.ex att de flesta som springer på ny gemenskap är alkoholister, men visst skräpas det ner. Men om kommunen ställde dit en container och möjlighet till vatten så skulle det nog bli bättre med det också.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-19 09:47:00
Sunny
Pundrajakt: Det är lätt att bli bitter när man har en trasig barndom. Alkisar är oxå olika: Min fosterpappa var det men han var aldrig våldsam. Mina barn har konfronterat mig med mitt eget drickande o de är inte nådiga. Men de sätter sig inte till doms andra utan har en stark empati med sig ut i livet. Du skulle må bättre ifall du oxå kunde lära dig det. Även om du inte tror det.
Inlägg #5: Postat: 2004-06-22 15:02:00
What
Bada parter ser lika ensidigt pa problemet. Vissa hemlosa ar ocksa harmlosa men tyvarr langt ifran alla. Deras problem ar inte mitt problem.. sorry bort!
Inlägg #6: Postat: 2004-06-22 16:29:00
Sunny
Man kan ju alltid blunda o välja att inte engagera sig. Inte mitt sätt dock.
Inlägg #7: Postat: 2004-06-22 16:35:00
Rolf Nilsson
What!Tyvärr så tror även våra politiker att problemen försvinner om man inte uppmärksammar de hemlösa människorna, men så är ju inte fallet. Det kanske är så att det är deras enda sätt att få uppmärksamhet och visa att dom finns är att reagera på detta vis och det är ändå ingen som bryr sig om dessa människor. Mvh
Laddar...