Israel-Palestinafrågan för en som själv lever där

Inlägg #1: Postat: 2004-06-18 14:17:00
icke sa picke
Du sympatiserar ej med självmordbombare men... du ligitimerar deras handligar genom att ha förståelse för dom.
Inlägg #2: Postat: 2004-06-19 11:06:00
icke sa du !
jo på ett sätt om du vill se d så!
men jag stödjer inte deras vidriga handlande...
Inlägg #3: Postat: 2004-06-19 14:51:00
icke sa picke
men det är ju precis pga deras vidriga handlingar som Israels regering måste ta till drastiska åtgärder för att skydda sitt folk.
Inlägg #4: Postat: 2004-06-20 13:52:00
jag har sett det själv!
nej det är skit snack!
självmordbombningar har inte pågått under hela occupationen.. den uppstod för några år sedan... allså har israel bara något nytt att skylla på, och ala tusen vägspärrar på västbanken och i gaza är i onödan, inga terrorister tar sig igenom dom när alla och precis alla bli stoppade och ignomsökta.. dom tar sig ut via andra sätt.. och detta vet armen och ändå bara för att jävlas vägrar dom att låta ambulanser och studenter att ta sig igenom..!
vidrigt!
Inlägg #5: Postat: 2004-06-20 13:53:00
jag har sett det med egna ögon!
men om du vill tro på en stat som bryter mot så många av FN´s konventioner så gör det du.. du missar en hel del!
Inlägg #6: Postat: 2004-06-20 13:55:00
jag som har sett det!
hur kom det sig att jag träffade en hel del vapenvägrare i palestina när jag var där, alltså israeler som vägrade att göra armen just för att occupationen bryter mot männskliga rättigheter på alla sätt!
Inlägg #7: Postat: 2004-06-20 19:40:00
icke sa picke
En sak som du först bör har klart för dig är att palestiniernas misär beror inte på vad du kallar för ockupation, utan på att deras regering roffar åt sig all biståndspengar som trillar in regelbundet istället för att skapa välstånd åt sitt eget folk. Israel har inga skyldighet att ta hand om andra landsmedborgare. Däremot har Israel full rätt att försvara sig emot andras angrepp.
Inlägg #8: Postat: 2004-06-20 19:56:00
icke sa picke
Det du kallar för ockupation är ett resultat av ett krig som Israel inte har startat men som alltid måste försvara sig emot. Ett krig som har pågått sedan 1948 och har som syfte att utplåna Israel. Självklart att alla dessa som tycker att Israel inte har rätt att existera tycker ju också att de inte har rätt att försvara sig.
Inlägg #9: Postat: 2004-06-20 20:10:00
icke sa picke
Dessutom, om Israel hade samma destruktiva och mordiska instinkter som sina fiender skulle den lilla gruppen man kallar för palestinier ha blivit bortrensad för länge - länge - länge sedan.
Inlägg #10: Postat: 2004-06-23 21:59:00
en som vet
Faktum är att inga fredliga civila palestinier har fördrivits ut ur Israel, utan några har flytt undan kriget som arabländerna startade mot Israel 1948 och pågår fortfarande. De som flydde blev flyktingar hos dessa arabländer som har alltid vägrat bevilja de medborgarskap.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-01 22:37:00
eva lupin
det är klart att jag själv valt att bo här men mina motiv är personliga snarare än politiska.
Laddar...