|
Inlägg #1: Postat: 2004-06-05 05:46:00
|
|
Alf Carlsson |
Jag tror du har missat allt. Är du verkligen "EU-expert på Svenskt Näringsliv"? Finns det NÅGON som betalar pengar för dina argument?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-06-05 05:56:00
|
|
Alf Carlsson |
Alltså, allvarligt talat. Hur försörjer du dig? Vem betalar din mat? Jag måste absolut få veta om du står på Svenskt Näringslivs avlöningslista.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-06-05 10:34:00
|
|
Johnny Munkhammar |
Det är en korrekt slutsats: eftersom jag presenterar mig som representant för Svenskt Näringsliv är det faktiskt så. Det är även enkelt att kontrollera via organisationens webbsida. F ö har jag bortsett från underliga utrop inte sett några argument i sakfrågan.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-06-05 11:15:00
|
|
Alf Carlsson |
OK. ATT energin aldrig förbrukas utan bara intar nya positioner är en vetenskaplig sanning som inte är speciellt användbar när det gäller utvinningen. Att därför använda sig av denna sanning som ett argument för att släppa marknaden fri, är så oändligt ofattbart ointelligent att man tappar andan.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-06-05 11:19:00
|
|
Alf Carlsson |
Energiproblemet handlar om utvinning, lagring, risk, miljö och det finns INGET ENSKILT BOLAG som ens funderar över att ta det miljöpolitiska ansvaret. Detta är SJÄLVKLART ÄMNAT ÅT DEN DEMOKRATISKT VALDA LEDNINGEN, det du kallar "Staten".
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-06-05 11:22:00
|
|
Alf Carlsson |
Det är tvärtom en fullständig skandal att det släpps in privata ägarintressen ÖVERHUVUDTAGET i en så grundläggande funktion som energiförsörjning. Vi får också betala priset med bl a HÖJDA kostnader, d v s den vinst som är pyramidspelarnas enda drivkraft.
|
| |