|
Inlägg #1: Postat: 2004-05-07 13:33:00
|
|
Joakim |
Fortsättning: Därför kan man inte kategoriskt förkasta porren. Det går inte. Porr har alltid funnits och kommer alltid att finnas eftersom sexualiteten är en av våra största drifter. Dessutom fyller porr flera goda funktioner.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-05-07 17:42:00
|
|
Ninna |
Självklart kan man inte förkasta porren. Och par som lägger ut samlagsbilder, vissa porrskådisar osv som du nämner tycker jag är helt ok. Det är främst "hårdporren" jag vänder mig emot. Porr kan visst fylla goda funktioner och jag kan själv se på porrfilm och bli kåt. Men, det är
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-05-07 17:50:00
|
|
Ninna B |
för majoriteten tjejer, åtminstone de jag känner INTE skönt att bli påsatt av tre killar i olika hål. Det är inte skönt med gruppsex eller fistfucking och när tonåringar har avancerad analsex tycker jag nåt är sjukt.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-05-08 14:21:00
|
|
Joakim |
Tja...här hamnar vi ju i en komplicerad frågeställning. Är fistfucking, analsex och sex med flera personer sjukt? Det är ju omöjligt att säga. Vissa personer äter ju bajs. Och varför skulle inte tonåringar kunna ha avancerad analsex om båda parter njuter av det?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-05-08 14:23:00
|
|
Joakim |
Fortsättning: Personligen tror jag på information och motbilder. Vi kommer aldrig att få bort porren. Men däremot kan samhället informera om risker och felaktiga beteenden genom att ge sunda motbilder.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-05-10 21:40:00
|
|
Björn |
sv 3: Väldigt klargörande för unga homosexuella killar. Tycker du att det som de håller på med är sjukt? Vad är det för skillnad mellan avancerad och simpel analsex?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-05-10 21:44:00
|
|
Björn |
Det går att klä i väldigt tjusiga ord, men bakom mycket av porrmotståndet finns en väldigt konservativ attityd om man skrapar på ytan. Visst finns det problem med mycket av porren, men vi är ofta i precis samma moraldiskussion som för 30 år sedan.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-05-11 23:55:00
|
|
Sunny |
Ja du Björn: det kan jag intyga att vi hade. Samam debatter,alltså.Även tonåringar måste få ha den sex just de njuter av utan inblandning.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-06-10 19:56:00
|
|
Dessie |
Hey Ninna det är väldigt individuellt vad folk uppfattar som skönt.. Du som ensam person kan inte vara talesman för exakt alla tjejer. Jag hoppas du inser hur absurt ditt påstående är.
|
| |