Inlägg #1: Postat: 2004-03-09 12:11:00
|
Anna |
Nej, alla mördare är oskyldiga!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-03-09 13:08:00
|
Henrik Baner |
Mordare ar inte oskyldiga men det ar hemskt synd om dom. Det kanns nastan som att det ar mitt fel att mr Mihajlovic behagade sticka ner Anna Lindh. Hans verkar det inte varit i alla fall...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-03-09 14:57:00
|
Michael Lundahl |
Henrik: Berusningsmedel står det specifikt inskrivet i brottsbalken att de inte innebär någon som helst skillnad vad gäller bedömningen av skuldfråga och/eller bestämmande av påföljd. Psykisk sjukdom däremot finns specificerat att om en perosn led av denna så kan denne person inte dömas på samma sätt som en frisk person. Dock innebär det INTE automatiskt friskrivande, som okunniga Anna ovan försöker hävda.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-03-09 15:06:00
|
Per W |
Det är dessutom en myt att de som döms till rättspsykiatrisk vård skulle släppas tidigare än de som döms till fängelse. T.ex Thomas Quick lär väl inte komma ut i brådrasket...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-03-09 16:28:00
|
Henrik Baner |
Jag ar fullt medveten om att berusning inte gor ngn skillnad i varat rattssystem det var darfor jag skrev det.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-03-09 16:33:00
|
Henrik Baner |
Svar 4 : Att Thomas Quick inte kommer ut var val ingen riktigt bra mattstock. Han maste val betraktas som ytterst extrem med tanke pa att han ar den enda atminstonde pastadda "massmordare" vi har i Sverige. Att han tillats rymma fran sin anstalt ar helt oacceptabelt.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-03-10 12:43:00
|
C |
Vadå "klarar" att sitta i fängelse? Mördar man människor är det där man hamnar. Det vet alla. Även om vissa som MM försöker krångla sig ur det med att hävda sinnesrubbning.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-03-10 18:32:00
|
Kristina |
Till PerW..Quick,haha, nej det är han alldeles för ökänd för. Tycker nog att Anna Lind-mördaren ska få livstid Sverige är alldeles för vekt när det gäller mördare och andra starkt kriminella..så lås in dom och hjälp brottsoffren istället
tycker Kristina
|
|