|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-20 09:20:00
|
|
Sören |
Fortsättning: Jag förstår att du behöver hjälp. Någon hjälp av samhället får du inte om du inte själv säger till.
Socialen kan säkert hjälpa dig att få kontakt med en psykolog om du vill, där du kan prata om dina problem. Jag fick själv psykolog genom socialen. Fick mycket hjälp
av psykologen.
Får du inte hjälp snart så kanske du förlorar soc och då har du inget arbete heller, blir du uteliggare i värsta fall. Du har livet framför dig trots allt, du är bara 24 år.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-20 13:19:00
|
|
Bengt |
Hej Sören! Väntade 1år för en tid på soc ringde varje månad några ggr, men inget hände vem är det som har tålamod, egentligen? Så en dag äntligen så fick man en tid.
Men inget som gett något ännu bara ännu mer hinder. Men problem är ju till för att lösas. Tråkigt att det bara oftast måste se ut på detta sätt. Tackar s mycket för vissad förståelse. Hoppas all lycka i framtiden för dig.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-20 13:23:00
|
|
Bengt |
fors: kommer snart kanske skicka in en artikel där ni får se en liten bit av allt man gjort. Hoppas den bara går egenom här på sourze.
I annat fall så kanske i nästa artikel.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-20 14:39:00
|
|
Sunny |
Sören o Bengt: Född till utanförskap så bär jag det alltid med mig även i mitt nuvarande liv! Jag vet ju att allt kan försvinna på mindre än en minut.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-20 14:40:00
|
|
Sunny |
O Bengt. Skriv! I många år så umgicks jag bara med min dagbok: utan den hade jag gått under! Så fortsätt o skriv!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-20 17:05:00
|
|
Bengt |
Javisst, precis vad man börjat med.
Har aldrig fört ngn dagbok vad är det man skulle vilja minnas? inte mer än halva sitt liv. Ska fors & skriva men frågan är vem lyssnar? Det här är ju bara en droppe i havet. Ni har inte sett ngt än.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-20 22:08:00
|
|
Sunny |
Det finns alltid saker som man funderar över. Som barn skrev jag långa fantasiestorys om min mamma o pappa som jag trodde skulle hämta mig en dag. I tonåren blev det mycket funderingar kring tro o vetenskaptypiskt för tidiga tonår? för att gå över i miljöfrågor o den globala orättvisan. Någonting av detta måste varje tonåring möta o fundera över så det finns hur mycket som helst att skriva om o engagera sig i.Du berättar ju ingenting om vad som intresserar dig så det är lite svårt att råda.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-20 23:05:00
|
|
Bengt |
Precis, varför världen ser ut som den gör t.ex. Därför så ville jag berätta om mitt liv. Engagerar mig mer i såna frågor än vem som åker ut i "Big Brother".
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-21 15:19:00
|
|
Sunny |
Ja då har du redan en riktning i sikte!
Dockusåpor verkar vara för de hjärndöda hoppas jag inte kränker någon nu Jag ska hejja på dig!
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-21 19:38:00
|
|
Bengt |
Ingen som gjort det riktigt ännu...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-02-21 19:44:00
|
|
Bengt |
Men tack, om du menar det! Behöver allt stöd man kan få.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-02-28 18:12:00
|
|
Mona |
Ja, på tal om psykologhjälp, så kan man kanske få hjälp med den rent fysiska överlevnaden, om man har nedsatt funktionsförmåga och inte klarar arbetslivet...Så mycket mer blir det sällan, inom psyksvängen...
Ja, någon hjälp måste du söka, för att inte gå under...Ge inte upp! Håller tummarna för dig.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-03-01 23:43:00
|
|
Bengt |
Tack! Lärde mig tidigt att om man vill ha något gjort så får man göra det själv, vi får se vart det leder bara...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-03-15 16:23:00
|
|
Bengt |
Det ska kosta att må bra i samhället & värsta fall så får man betala med livet. Fyllde år 3:e mars & fick betala räkningar m dom pengar jag fick. Då gick det ju iallafall till ngt bra presenter är ju inte det viktigaste ell?.
Ingen hjälper & gör livet enklare i dagens samhälle det är dagens sanning mer än någonsin.
Livet är inte alltid så man skulle vilja, men att jag ska behöva låna pengar för att gå & tala m ngn...?
|
| |