|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-16 13:15:00
|
|
Sunny |
Men det där med vänskap det är knepigt. Då jag är en "utanförmänniska" så finns det inga förbindelser till barndom o tonårstid: då var jag ensam.Men senare i livet har jag ibland mött den typen av vänskap som du beskriver: Någon tar o tar men ger inte. Det kan göra ont att bryta kontakten men i längden mår man bättre av det tror jag.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-16 13:30:00
|
|
Anna Bystedt |
Du är så klok, Sunny! Fast jag inte känner dig, kan jag tycka att vi tänker och ser många saker på samma sätt. Det är känns häftigt. Jag tror också att jag gjorde rätt som bröt kontakten, men hon är gudmor till min lilla Ebba, och det gör mig så ont...Tack!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-16 13:35:00
|
|
Anna Bystedt |
Angående flygning. Berätta vad som hände.kanske du kan skriva av dig rädslan i en artikel på Sourze? När jag stängt dörrarna på planet, stänger jag av tankarna på att vi är i luften. Tänker aldrig på det. Känner mig alltid trygg och förlitar mig på de som flyger. De vill också hem till sin familj ikväll...
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-16 18:42:00
|
|
Sunny |
Nja: jag flög till Spanien o hade sån ångest att andningen trasslade: de fick ta mig direkt till hotellet där läkare gav mig lungnande sprutor inför hemresan om 2 veckor. Det tog flera månader innan jag kunde andas normalt igen o INGEN vill testa att flyga med mig heller: nu har jag högt blodtryck o kärlkramp så en liknande ångestattacxk skulle jag inte överleva. Dottern har normal flygskräck: dvs hon gråter hela flygningen ,får sitta i cookpitt o får ta lungnande men upp kommer hon .
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-16 18:45:00
|
|
Sunny |
Det är sorgligt när vänskap tar slut. Ibland påminner känslorna lite om det som man känner när ett kärleksförhållande upphör. Sorg o vrede o saknad även om man vet att detta är ett måste.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-16 19:46:00
|
|
Anna Bystedt |
Förstår att det var en riktigt obehaglig upplevelse. Då är flygning ett av slutat kapitel för dig. Bara att acceptera då kan jag tro. Man ser mycket fint från ett tågfönster med...Vänskap och kärlek, ja det är mycket som är lika.
|
| |