Historia, va tråkigt!

Inlägg #1: Postat: 2004-02-13 16:52:00
Jan E
Ja Ramona, vår kung har fråntagits både makten OCH rätten att yttra sig fritt. Det är själva förutsättningen för den konstitution vi nu har. Vi hade tidigare en konstitution där kungen hade mer makt, men jag tror inte att andra än enstaka ärkeroyalister önskar den tiden tillbaka. Kungen får faktiskt nöja sig med att tala fritt hemma med Silvia.
Inlägg #2: Postat: 2004-02-13 20:49:00
Viktor
Jag börjar med att citera dig: ”I en demokrati har du rätt att tala, tänka och yttra dig fritt varför undantas då kungen?” ”När Göran Persson berömde Kinas demokrati borde han ha avgått för det var en riktigt vurpa enligt min mening.” I ett kungarike kan man inte avsätta kungen genom demokratiska val, kungen står utanför demokratin. Persson däremot är demokratiskt vald och kan avsättas. Persson har ansvar för sina uttalanden annars åker han ut. Kungen kan däremot göra vilka tabbar som helst.
Inlägg #3: Postat: 2004-02-13 21:35:00
Mike
Det Göran Persson sade var att politisk stabilitet var betydelsefullt för tillväxten i ett land och det hade han ju faktiskt helt rätt i speciellt om man jämför med Ryssland. Någorlunda stabila förhållanden är en förutsättning för ekonomisk utveckling. Sen är ju inte ekonomisk tillväxt allt och det finns det bra och dåliga sätt att uppnå stabilitet.
Inlägg #4: Postat: 2004-02-14 00:23:00
historion
" Ett folk utan sin historia är som en man utan minne "! Farligt och tragiskt!
Inlägg #5: Postat: 2004-02-14 17:15:00
Man Originalet
Ett par tips, Ramona: Tänk igenom och planera din text innan du skriver, och försök om möjligt hålla dig ETT ämne. Tänk också på att olika saker du hävdar i texten bör bilda något slags logiskt sammanhang. Annars är det risk att fler av dina texter blir likadant misch-masch som "Historia, va tråkigt!".
Inlägg #6: Postat: 2004-02-22 13:25:00
Sunny
Historia är ju mera spännande än någon triller: verligheten överträffar ju fanatsin!
Laddar...