|
Inlägg #1: Postat: 2004-02-06 12:29:00
|
|
Anna Li |
Jag håller inte alls med dig. Om man ger bidrag till frivillig organsationer så är väl inte det att "skyffla över ansvaret på någon annan". Det kan ju faktiskt vara ett sätt att få mer valuta för pengarna än att bygga upp samma organisation själv. Dessutom skriver hon ju också att det inte räcker utan att det behövs att man går till botten med problemen. som i många fall handlar om sjukdom och missbruk
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-02-06 14:09:00
|
|
pUs |
Idiotiskt skrivet, ET. Om nu stödet till hjälporganisationer har dragits in eller minskat, så är det väl givetvis jättetråkigt? Oavsett vem som uttrycker åsikten, det känns som om det enda problemet du har med det hela var att en moderat råkade påpeka det.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-02-06 14:34:00
|
|
daniel. |
Det är klart det kommer att komma idiotiska kommentarer på den här texten. Två saker har jag nämligen lärt mig under mitt politiskt intresserade liv.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-02-06 14:34:00
|
|
daniel. |
1. Vänstern försöker ta monopol på medkänsla. Allt "borgarsvinen" gör gör de av eget intresse - medan vänstern är snälla och gulliga och verkligen bryr sig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-02-06 14:36:00
|
|
daniel. |
2. Vänstern är fullständigt, 100-igt övertygade om att staten är bäst lämpad på att ta hand om allt åt oss. Allt som sker i privat/frivillig regi är förkastligt. Det är bättre när det sker av tvång.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-02-06 14:37:00
|
|
daniel. |
Därför har jag insett att det är fullständigt meningslöst att ens ge sig in i en diskussion om sociala problem och sociala frågor med "vänstern".
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-02-07 09:29:00
|
|
Jan Schmidt |
Och högern tar varje chans att sprida sin propaganda...
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-02-07 10:07:00
|
|
Erik Lindgren |
daniel.: hur ser du på anarkism? Är det en högerrörelse? Om du anser det, hur parar du ihop kapitalism och gemensamt ägande? Om du inte anser det, se upp med generaliseringarna.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-02-09 10:17:00
|
|
daniel. |
Äkta anarkism är en liberal/libertariansk rörelse. När vänsterflummare kallar sig anarkister så har de fel, då de samtidigt vill avskaffa både staten och det privata ägandet. Men för att avskaffa det privata ägandet krävs ett rättsväsende och någon slags statlig tvångsmakt. Sålunda kan inte en sann anarkist samtidigt vara antikapitalist.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-02-10 12:06:00
|
|
Petra |
Så nyliberala anarkister vill inte heller ha ett rättsväsende, knappt ens polis eller privata, konkurrerande poliskårer kanske...?
"Du är arresterad av mina poliser! -Men jag erkänner inte din j-a poliskår!" Då har vi snart hamnat i dert rena maffiasamhället, verkar det.
|
| |