|
Inlägg #1: Postat: 2004-01-17 12:49:00
|
|
fr€dd€ |
Feghetens ansikte har visat sig! Att det skall behövas en man som skriver och tänker det som en nöjd silikonägare inte själv vågar stå för!
Detta bevisar ju bara hur undertryckt kvinnan egentligen är pågrund av sina medsystrars hätskhet, vad annars? Vilken mdig kvinna i Sverige idag har skrivit;jag ÄR nöjd med mina silikonisar!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-01-17 12:55:00
|
|
fr€dd€ |
Undanber mig:det finns ingen sådan artikel för ingen är nöjd,ect.
Inte så länge feministskribenterna får regera och sätta skuld på sina medsystrar, så är det väl klart att ingen vågar! Silikonfaktorn är bara en förevändning av annat, sök i djupet på alla silikondebatter så kan man se längre vad det handlar om.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-01-17 13:06:00
|
|
fr€dd€ |
Men det går inte! För det är inte samhällsmässigt " korrekt" att någon kämpe för kvinnans lika " rättigheter " säger till dessa grupper av kvinnor;låt vara med att förstora dina bröst, du duger som du är."
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-01-17 13:06:00
|
|
fr€dd€ |
Men skulle detta hjälpa den som tror motsatsen? Den som lever i detta i reality? Då används en demonisering av dessa män istället,och plötsligt blir "sanningen" fiktiv och articifiell. Man skapar en kontraskimär övertygelse i debatten för att påstå att män fastnar på större tuttar. Om man istället hade koncenterat sig på alla biologiska skador implantat kan ge, och låta männen stå utanför detta-då hade det varit en helt annan sak.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-01-17 14:42:00
|
|
Frågvis kvinna |
Jag har då sett en hel del dokumentärer om kvinnor som är nöjda med sina silikonbröst och anser sig blivit mindre fixerade vid bysten efter att de opererat dem - inte bara större, utan bara snyggat till dem.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-01-17 14:43:00
|
|
Frågvis kvinna |
Dessutom känner jag två kvinnor som har ökat på storleken genom silikon och är mycket nöjda.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-01-17 22:02:00
|
|
Sunny |
Fredde: jag har alltid sagt att man måste vara försiktig eftersom man aldrig vet orsaken. I vissa yrken är ju fördelen uppenbar.Skådespelare,modell,strippa mm.Ansikslyft är en förutsättning i dag inom många brancher för båda könen: man får inte se gammal o trött ut i dagens samhälle om man ska få ett toppenjobb.
Paralleller till gamla former av kroppsmoden dyker ju upp.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-01-24 17:49:00
|
|
Lina |
Är det medsystrarnas hätskhet som driver den stackars lilla tösen till operationsbordet? Okej, hon VILL ha större bröst. Sedan har vi även konstaterat att hon VILL ha större bröst för att vara mer KVINNLIG.
Varför är stora bröst kvinnligt?
Varför vill kvinnor vara kvinnliga?
Varför finns det en konstruerad kvinnlighet?
|
| |