En skribents brist på trovärdighet

Inlägg #1: Postat: 2003-12-07 20:19:00
Isabella
Jag håller med Jan Schmidt. Plagierade texter har absolut ingenting med friheten att skriva under psudonym att göra. Det har många författare/skribenter gjort för att de tycker om att skriva, men inte vill ha någon personlig uppmärksamhet av det.
I övrigt tycker jag att Schyman åter har visat brist på både omdöme och moral. Hon tycks hysa ett slags total oförmåga att inse vad som är både oetiskt och brottsligt. Märklig kvinna...
Inlägg #2: Postat: 2003-12-07 20:58:00
Yohannis Petersson
Min poäng är, att stjäla en redan befintlig text är lika falskt som att skriva utan namn.
Inlägg #3: Postat: 2003-12-07 21:15:00
Jan Schmidt
Ja, det är ju där vi är oense, tydligen. Jag tycker att det är en milsvid skillnad. Själv skriver jag inte under pseudonym, men det är bara för att jag tycker att om jag inte kan stå för det jag skrivit är det inte värt att läsa. Det har vissa nackdelar, folk på Sourze kallar en för "Jan" på ett mästrande och nedlåtande sätt inte du, Yohannis, men det är smällar man får ta...
Inlägg #4: Postat: 2003-12-08 13:53:00
Anonym
Svar 2: Att själa en text innebär två saker; dels tar man äran för en sak man inte framställt själv, dels framför man en åsikt. Att skriva utan namn innebär endast att man framför en åsikt. Med andra ord är din jämförelse är helt irrelevant.
Inlägg #5: Postat: 2004-01-03 13:20:00
RM
Och dels är man lat.
Laddar...