Inlägg #1: Postat: 2003-12-07 17:25:00
|
Elin |
Kristendomen idag bygger på Kristi kärleksbudskap i nya testamentet. Läs det och säg vad som är fel! Gamla testamentet är bara historisk kuriosa idag!
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-08 07:57:00
|
Per W |
"Inbyggd intolerans mot oliktänkande" är precis vad du själv uttrycker som en idealisk hållning.
Är det här inlägget ett skämt?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-08 09:10:00
|
Johannes Jakobsson |
Det är ganska svårt att ta avstånd från bibeln på ett moraliskt plan då det är den som ligger till grund för större delen av västvärldens moral.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-08 09:27:00
|
Damien |
Strålande, Stefan! Kort, koncist och med väl valda citat som belyser de sjuka ideal som alla judeokristna bekänner sig till.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-08 13:23:00
|
JPA |
Gäsp...ännu en förståsigpåare. Ingen kan förklara Gud, men kraften finns - och det är inte tillför sossepolitik, utan för personlig försoning och frälsning. Fråga alla som blivit nyktra över en natt på kristna vårdhem efter 20 års supande och destruktivitet. Förklara det! Fråga din socialförvaltning...dom bekräftar.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2003-12-08 13:55:00
|
Joakim Johansson |
Lägg ner all religion istället. Något mer korkat, inskränkt och människofientligt än religionen får man leta efter. Och bara tanken på att folk tror på en Gud är för mig så skrattretande patetiskt att jag inte vet vad jag ska tycka om saken. Antingen är de jubelidioter hela högen, eller bara otroligt naiva.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2003-12-08 14:41:00
|
daniel. |
Det är rätt intressant att se t ex den svenska vänsterns inställning till religion. Kristendomen ska bannas i tid och otid, och fördömas kan det ha nåt att göra med att det finns en "kristen höger"? medans Islam ska omhuldas och tas i famnen - "bygg fler moskéer" osv. kan det ha nåt att göra med att en del muslimer är fanatiska USA-hatare?
|
|
Inlägg #8: Postat: 2003-12-08 15:14:00
|
Chris.X |
- "Många människor litar blint på boken. De tror på allt som står i den, utan att veta vem som skrev den, eller ens vilken bok det är." sa en gång en mycket vis och klok person. Jag tenderar att hålla med när det kommer till religiösa sammanhang...
|
|
Inlägg #9: Postat: 2003-12-08 15:31:00
|
Mike |
Skriv om något som du har åtminstonde grundläggande kunskap om, istället.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2003-12-08 17:31:00
|
http://www.the-brights.net/ |
|
|
Inlägg #11: Postat: 2003-12-08 17:34:00
|
ALI |
GUD ÄR STOR! Vi ska krossa dom otrogna! Inom en generation ska Sverige vara islamskt! ALLAH AKBAHR!
|
|
Inlägg #12: Postat: 2003-12-10 07:22:00
|
Elin A |
an sa lange har jag inte traffat en enda av er "religionskritiker" som inte bara har gatt pa kann efter det man ser pa nyheterna. kristendomen, judendomen och islam ar inte lika med alla religioner. deras skrifter har manga olika, ofta motstridiga budskap och det ar manniskan som bestammer vilket som hon/han tar till sig. vald som forekommer i religionens namn har egentligen helt andra orsaker. las mitt inlagg under "bojkotta religionerna" av naseer alkhouri.
|
|