|
Inlägg #1: Postat: 2003-12-03 17:26:00
|
|
forts |
Redan då var jag urless på denna ammningshysteri.. Alla vet ju att det är det bästas,bekvämaste och allt men om man inte kan eller vill så ska man inte behöva få höra att man är usel som mor för det.. Tror att de flesta som valt bort det har en anledning till det och det ska ingen bry sig om..Men värst av allt är väl om man verkligen velat men inte kunnat, det sista som behövs då är väl moralpredikningar om hur livsviktigt det är..
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-03 18:39:00
|
|
Mike |
Undrar om inte många mammor lider hörförsåelseproblem. Påpekar man försynt att "det är bra för barnet att ammas" hör de istället "du är en usel mor om du inte kan/vill amma". Men det beror kanske på alla hormoner som far runt i knoppen och kroppen på dem?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-03 18:45:00
|
|
Magdalena |
Det kan nog vara så faktiskt.. man är aldrig så känslig som när man precis fått barn. Nu, när min son är fyra kan jag ge fullständigt fan i alla förståsigpåare och "goda råd" Men när han var nyfödd kunde jag börja grina om jag trodde nån antydde att jag gjorde nåt fel..
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-03 18:48:00
|
|
forts |
Men du kanske lider av läsförståelseproblem :- Jag säger ju trots allt inte att någon påpekat något försynt utan det jag skriver ovan är faktiskt kommentarer jag fått.. Alltså "man är en dålig mamma om man inte ammar"
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-03 20:38:00
|
|
Mike |
Må så vara, men jag tror att det är minst lika vanligt att man tar lite väl hårt på ganska välmenta kommentarer. Och även som pappa var man ju lite "hispig" första gången trots att inte hormonerna löpte amok.
|
| |