Inlägg #1: Postat: 2003-12-02 13:39:00
|
Anna Dr |
När det gäller en så specifik skillnad mellan könen som benägenheten att ta till våld är det inte konstigt att det uppkommer uttalanden som "män misshandlar" även om man självklart inte menar alla män. Jag har inte någonstans i min text kommit med det allmänna påståendet heller. Däremot gör det väl inget om man tar åt sig i den mån att man funderar över sin egen roll. Både som kvinna och man. Kan JAG göra något åt att ändra det här? Även om jag inte anser att jag har del i det.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-12-03 00:12:00
|
trött |
Anna vill bara inte förstå! Det skulle vara mindre könsrasistisk om du hade skrivit "människor misshandlar" därför att det är både män och kvinnor som gör det. Allt annat är ensidigt propaganda mot en grupp. Precis som om man hade skrivit "invandrar misshandlar" eller "svenskar misshandlar" skulle uppfattas om en grov generalisering.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-12-03 09:09:00
|
Anna Dr |
Nej trötter, på den här punkten har du faktiskt fel. Om du kollar våldsbrott mot kvinnor begångna av män och jämför motsatsen så finner du nog också att männen står för en övervägande majoritet av dessa.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-12-03 10:34:00
|
Jörgen |
Menar du att männen står för misshandeln när kvinnor misshandlar män också...
|
|
Inlägg #5: Postat: 2003-12-03 10:41:00
|
KD svar på 1 o 3 |
1. Kan du inte berätta varför det är så viktigt vilket kön dessa våldsverkare har? 2. Hänvisa till källor.
|
|