|
Inlägg #1: Postat: 2003-10-26 10:21:00
|
|
Ramona Danlen del 1 |
Intressant vinkling Johannes men jag är vare sig vettskrämd eller dömande. Det står var och en fritt att älska och hänge sig åt vilken gud eller dammig bibel som helst så länge som den personen INTE skadar andra i sin guds namn! Detta händer dessvärre alldeles för ofta i min smak. Vad är det för en bra religion som förstör människors tänkande om de kan mörda i den gudens namn?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-10-26 14:37:00
|
|
Maria |
Det är inte religionen det är fel på, det är människorna. Om alla följde Jesus kärleksbud i Bibeln skulle världen vara ett paradis. Föväxla inte religionen med människorna som utövar den!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-10-27 09:05:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bra artikel Johannes.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-10-27 13:21:00
|
|
Sunny |
Nja J: Det är väl alla de som inte vågar vandra genom livet utan att klamra sig fast vid det övernaturliga som är rädda??? Vår tid krylar av magisk övernaturligt tro: Från new Age,healing,häxor,andar ,tarotkort o olika Gudar.
Andlighet big bissnes. Visst är det rädsla,snudd på panik därbakom?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-10-28 13:21:00
|
|
RM |
När ska nån fatta att det inte måste vara rädsla bakom något man inte gillar eller tror på? Jag har läst en hel del om kristendom, judendom och islam. Och jag TROR inte på det. Jag tycker inte om deras regler för hur man "ska" leva. Inte inställningen till kvinnor. Jag är inte rädd. Jag tycker bara inte om religion. Och jag tycker inte krav baserade på religion har i samhället att göra. Sånt får man sköta privat.
|
| |