Inget guld för bimbolandslaget

Inlägg #1: Postat: 2003-10-11 18:17:00
Malin Michea
Låter härligt. För min del blir det något så okultiverat som ett par öl med pojkvän och hans kompisar, haha. Men imorgon kommer jag sitta klistrad framför TV:n...och det tycker jag att du också borde göra om du har tid. ;
Inlägg #2: Postat: 2003-10-13 11:21:00
Viktor
Jag hann se lite av ”herrarnas” landskamp och konstaterade att så dålig match har jag inte sett på länge. På väg till teatern hörde jag i bilradion att Sverige missade en straffspark. Men den glömde jag snabbt, tre timmar med Plura och Karla gav andra tankar. VM-finalen såg jag nästan hela, tjejernas fotboll var bättre, mer händelserik och spännande.
Inlägg #3: Postat: 2003-10-13 11:24:00
Viktor forts.
Direkt efter slutsignalen fick vi ett telefonsamtal från Tyskland: ”Grattis till andraplatsen”! I vår familj finns det alltid förlorade och vinnare. Igår vann mamman min fru, hon är född i Tyskland, Världsmästare i fotboll och världsmästare för sjätte gången i Formel 1 Schumacher. Förlorare blev våra tre skånska söner det finns 7 tjejer från MFF i laget och sen jag som är Sverigefinländare, tvåa i fotboll Sverige och tvåa i Formel 1 Räikkönen/Finland.
Inlägg #4: Postat: 2003-10-13 11:29:00
Viktor forts.
Bildzeitung skrev i morse att tjejlagets försvar var lika kompakt som ett IKEA-kök. Ikea hamnar alltid i rampljuset när det handlar om Sverige. Den norske TV-journalisten som sa om det svenska bidraget i Melodifestivalen: ”Den är lika tråkig som Ikeas bokhylla Billy.”
Laddar...