|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-22 19:06:00
|
|
KY |
Det mesta beror nog mest på individ, menar jag - just som Du.
Samtidigt undrar jag: finns det " speciellt kvinnlig" humor. Och vad skulle i så fall det vara?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-23 16:55:00
|
|
Yanni |
Hm... Det skulle väl vara sånt som är specifikt kvinnligt då. Som att ha mens, föda barn, ha en klitt, bröst och vad man ska göra av och med allt!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-24 00:17:00
|
|
Björn |
Yanni: Är verkligen korkad och intellektuell motsats par? Det finns de som är intelligenta men inte intellektuella, samtidigt som det finns de som är väldigt intellektuella, men samtidigt ganska korkade. Plötsligt har vi ännu fler typer av människor med ännu flera olika sorters humor. Nu börjar det bli rörigt, och det tycker jag är kul ;!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-25 00:03:00
|
|
Biff |
Det har gjorts tester, hörde jag för längesedan, som kommit fram till att kvinnor skrattar mer åt små och kluriga skämt... som ordvitsar och sånt. Medan män hellre skrattar åt folk som gör bort sig. Sedan är det också fullkomligt överbevisat att humor och intelligens/intellekt vad nu det är... absolut inte har med varandra att göra.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-09-25 13:09:00
|
|
Yanni |
Överbevisat var? Jag tror absolut att intelligens och humor har med varann att göra. Alltså för VILKEN slags humor man gillar. Inte om man HAR humor, stor skillnad. Det har även med ålder att göra. Prova med ironi på nån under nio...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-09-25 13:54:00
|
|
Biff |
Om du lyckas ta reda på vad intelligens är, så meddela mig... Har du någonsin träffat en "intelligent" person? Jag slog upp "humor" i Nationalencyklopedin. Där stod inte ett ord om intelligens, däremot om estetik och kulturer. Man kan tex inte begära att en Afrikan ska förstå ett blondinskämt, hur "intelligent" han än är...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-09-25 19:41:00
|
|
KY |
Kvar står frågan: vad ÄR sk humor?
|
| |