Inlägg #1: Postat: 2003-09-06 07:50:00
|
forts |
blir inte barnens spontana reaktion att "vadå, skall den in där man kissar?" El är jag helt ute o cyklar nu o borde förbjudas att få barn? O så undrar jag en sak till. Pärlan är ju jättesött o för absolut tankarna till något dyrbart. Men i såfall tycker jag nog att grabbarnas ollon också kan få heta pärla, för det är ju anatomiskt i princip samma sak. Och precis lika dyrbart.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-06 07:51:00
|
forts |
Varför skall vi hålla på o gullifiera det kvinnliga könet, medan mannens kön hela livet är "vuxet"?snopp kan man säga om en vuxen man, men man säger väl inte kiss till en vuxen kvinna? Det här var ett lite kymigt ämne för mig, så jag frågar ödmjukast...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-06 16:49:00
|
Katta |
Men pärla är det första ordet jag hört på klitoris som inte är "gulli gull gulligt" och som passar för både barn och vuxna. Jag har tidigare precis som du reagerat på att det enbart handlar om flickans kisshål, inte om resten. Nu behövs ett ord för helheten som inte är sexifierat.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-07 23:25:00
|
Anna Li |
Kiss tycker jag aldrig har varit aktuellt, just av några av de anledningar du tar upp. Men innan Julia själv hittade klitoris harjag inte reflekterat över att det vi namnger ofta bara är "utsidan". "springan" är ju t ex bara just springan mellan blygdläpparna. Snippan har jag hört att många föräldrar kör med och det är bra för att det inte har någon annan betydelse, men det känns så spegelvänt från mannens snopp bara.
|
|