|
Inlägg #1: Postat: 2003-09-04 10:40:00
|
|
Viktor |
Hade varit intressant att veta vilka tavlor de är, det blir mer innehåll när historien är bekant. En liten tröst är att hundratusentals besökare kan se din farfars tavlor. Det är värre med alla tavlor som förintelsens offer blev bestulna och som har hamnat hos amerikanska miljardärers låsta gallerier där ingen kan betrakta dessa. Skulle alla föremål som är stulna lämnas tillbaka hade USA´s och Europas museer varit tomma. Världen är cynisk!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-09-04 10:54:00
|
|
Magnus Löwendahl |
Inte vet jag om du tagit intryck av kritik från t.ex. mig och Staffan Huss angående ditt sätt avv skriva. Men denna artikel var, hursomhelst, enligt min uppfattning, klart bättre disponerad än dina två tidigare. Och därför mer lättläst/läsvärd. I övrigt så sympatiserar jag givetvis! med att du vill ha tillbaka din släkts tavlor. Varför inte skriva till Tomas Bodström och fråga om han kan tänka sig att agera? Försöka duger!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-09-04 11:39:00
|
|
Staffan Huss |
Jag förstår hur du känner det och håller på dig. Hänger tavlorna på museum ska det åtminstone vara ett museum du själv valt ut! Dina tankar om Konsthistoriska i Göteborg är ett fint och bra val, tycker jag.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-09-04 15:21:00
|
|
Fr€dd€ |
Frustration Ramona, det kan jag förstå, är det i dina ägor så slåss för det!! Men, svenska regeringen..jag tror inte>tyvärr<
Kontakta organisationer som är experter på området, detta är inte första gången någon kan bevisa vad som är i annat ägo från beslagtagna föremål sedan krigstide
|
| |