Jag citerar

Inlägg #1: Postat: 2003-08-28 23:59:00
Ingrid forts...
Har aldrig fördjupat mej i A P - bara hört/sett henne i TV ett par gånger - och i dag läste jag alltså för första gången en krönika av henne för att se meningen bakom orden du citerat
Och - Nej! Jag finner inget olovligt i den. Men som du själv säger i ditt svar till mej 19-18 du ville testa och se om fler läste citatet på samma sätt som du.
Jag blev iaf påmind om hur lätt ett citat kan feltolkas och hur viktigt det är att ha tillgång till källan.
Utmärkt bra lektion!!
Inlägg #2: Postat: 2003-08-29 10:23:00
Jolin
Tackar tackar för beröm! Och ursäkta att jag varit lite tvär här. Men nu förstår du ju. Plockar man citat ur luften kan vem som helst framstå som rasist/sexist/inskränkt eller vad det nu kan vara. Sen att jag inte är så förtjust i APs krönikor har mindre med saken att göra.
Inlägg #3: Postat: 2003-08-29 10:50:00
Ingrid svarar...
Oh, ja! Visst är du ursäktad! Måste väl erkänna att jag tycker ordfäktning är en ganska underhållande hjärngympa - därför erkänner jag villigt min del av skulden. I dialogerna lär vi känna varandra - och det vi säger avslöjar oss själva. Lite kittlande faktiskt. Funkar som en egots blottare ;o Somliga blir man mera impad av - andra får man revidera...
Laddar...