Att konvertera från feminismen...

Inlägg #1: Postat: 2003-08-13 13:00:00
Nartin
har du inte fått det mesta om bakfoten du?
Inlägg #2: Postat: 2003-08-13 13:00:00
Michael Lundahl
Svart-Eller-Vitt-debattör i full fart. Det är en satans skillnad på att använda högklackat IBLAND jämflört med att gå omkring i dem ALDRIG eller ALLTID... vilket tycks vara de enda sätten enligt det där uttalandet. Och långt ifrån alla får svamp av string och åtsittande kläder. Som vanligt går problemen att undvika utan total bojkott. Kunskap räcker långt. Men du vill väl hellre att tjejer förbli okunniga och rädda så du kan lura dem att tycka som du... eller?
Inlägg #3: Postat: 2003-08-13 13:24:00
Michael Lundahl
Feminismens största problem: när kvinnor blir utbildade och självständiga, då blir de inte längre beroende av feminismen heller. En kunnig och bildad kvinna kan man inte skrämma till att göra som man själv vill. Visst suger det Kaj?
Inlägg #4: Postat: 2003-08-13 13:39:00
Kaj
Just det, och därför ser jag ofta dessa utbildade och självständiga kvinnor i formlösa bruna tröjor och converse-skor, dom har inte behov att utmärka sig som dessa svaga, sminkade, högklackade, stringtrosa- kvinnorna måste göra för att hävda sig … Min sambo behöver inte sminka sig, hon är naturligt vacker och sköter ”kvinnoidealkvinnornas” misshandlade fötter.
Inlägg #5: Postat: 2003-08-13 13:47:00
Michael Lundahl
Så alla som har på sig smink, högklackat och/eller stringtrosa är "svaga" och har ett behov av att "hävda sig"? Tack för detta expert-utlåtande Dr Kaj. Så underbart att se de framsteg som personlighetsanalysen har gjort. Numer behöver man inte ens samtala med en människa för att göra sådana uttalanden. Det är bara att slå upp i tabellen: "Hmm... låt se. Stringtrosa och högklackat? Sorry tjejen men du är svag och har självförtroendeproblem". Så enkelt allt blev! :
Inlägg #6: Postat: 2003-08-13 14:34:00
Biff ang. svar 4
Kaj, menar du att feminister i converse-skor är självstäniga? Har du läst artikeln? Det är ju just självständighet de saknar!
Inlägg #7: Postat: 2003-08-13 14:35:00
Biff
... Inget on om Converse-skor här alltså... de är snygga. Men man ska köpa dem för att man själv tycker så.
Inlägg #8: Postat: 2003-08-13 16:55:00
Kaj
Kom nu grabbar, ta på er högklackade skor, njut, gå hundra meter. Och påstå sen att det är underbart. Stackars kvinnor i högklackade skor, ni är dumma, så enkelt är det! Men det klart, fotvårdarutbildningen är populär, fråga Axelssons. Arbetslösa blir de inte.
Inlägg #9: Postat: 2003-08-13 17:25:00
Godzilla
ML skrev: "Feminismens största problem: när kvinnor blir utbildade och självständiga, då blir de inte längre beroende av feminismen heller. En kunnig och bildad kvinna kan man inte skrämma till att göra som man själv vill." Det där finns INGA som helst belägg för!!!! Min iakttagelse är snarare den motsatta. Kvinnor som är smarta och högutbildade ställer krav helt i enlighet med det feministiska och drar inte från ölrundan för att åka hem till sin jättebäbis till man för att laga middag.
Inlägg #10: Postat: 2003-08-13 18:39:00
Michael Lundahl
Godzilla: Eh... stoppa huvudet i en hionk isvatten och läs sedan min kommentar igen och försök förstå vad det är jag säger. Svara sedan igen.
Inlägg #11: Postat: 2003-08-15 03:07:00
Malin Michea
Ja, jag är ju ett dumt litet våp som linkar runt i skyhöga stilettklackar med skavande trosor och plågas i all tysthet...

NOT.

Seriöst, varför måste man vara antingen råfeminist eller urblåst bimbo? Varför kan inte jag få vara mig själv, en komplex och unik människa med såväl goda som dåliga sidor, utan att känna mig tvingad att trycka ner mig själv i en alltför liten mall som inte räcker till för att representera allt jag står för och är?
Inlägg #12: Postat: 2003-08-15 15:46:00
pUs
Malin; väl talat.
Inlägg #13: Postat: 2003-09-05 23:00:00
Trolldeg
Kaj, om jag som kille kan trivas i högklackat, så borde väl även kvinnor kunna det?
Laddar...