|
Inlägg #1: Postat: 2003-08-07 18:55:00
|
|
Yohannis Petersson |
Jäkla Billy, jag skickade en min artikel om den här frågan igårkväll och väntade mig den publicerad idag. Men du fick företräde, med ett bidrag i samma genrer.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-08-08 09:26:00
|
|
tusensköna |
Samtidigt brukar kvällstidningarna måla upp invadrare som brottslingar som inte har någon likhet med svenskar.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-08-08 09:51:00
|
|
sten |
Svår argumentation, 80 av alla fångar är invandrare eller har sån bakgrund
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-08-08 10:41:00
|
|
Katarina |
Var har du fått den uppgiften ifrån?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-08-08 10:50:00
|
|
Janne |
Va fåniga ni är. Debatten här handlar ju om Nadina & invandringspolitiken INTE om fångar. Finns alltför många knäppskallar på Sourze! Skärp er!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-08-08 11:14:00
|
|
tusensköna |
Sten har inga som helst bevis eftersom påståendet är helt falskt. Det är däremot sant att invandrare per 100 individer är kriminella någon procent mer än infödda men det betyder absolut inte att de flesta brotten begås av invandrare. Fenomenet finns överallt, t.ex. så är svenskar i albanien kriminellare än albaner i albanien och tvärtom. Fenomenet beror således på andra faktorer än kulturella.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-08-09 21:11:00
|
|
Olle |
tusensköna, det stämmer inte, japaner i Sverige är mindre kriminella än svenskar i Sverige, se BRÅs siffror. Källa för ditt antagande att svenskar i Albanien är mer kriminella än albaner?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-08-11 10:54:00
|
|
tusensköna |
Jag tror att det var något i stil med "Flyktingboken" av Sanna Vestin, tror jag, men det kan vara fel. Japan har dock totalt en låg brottslighet och det är mycket möjligt att japaner i sverige är kriminellare än japaner i japan. De flesta japaner som kommer till sverige gör det inte heller som flyktingar och har en helt annan ekonomisk situation, vilket leder till att de blir bemötta på ett mycket positivare sätt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-08-13 11:15:00
|
|
Kingen |
Tusensköna svamlar. Tidningarna brukr tvärtemot vad hon påstår snarare till varje pris undvika att beröra invandrares kriminalitet förutom när det gäller ryssar, balter och polacker. Har hon aldrig undrat varför media aldrig ger signalement vid rån och våldtäkter, annat än vad gäller färg på kläder, längd etc och så gott som aldrig säger något om hårfärg, hudfärg, dialekt/brytning?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-08-13 11:57:00
|
|
tusensköna |
Kingen, kvällstidningar och annan media uppger ofta när brottslingar har utländsk bakgrund eller bryter. Du tror inte att media kanske inte alltid skriver att kriminella är invandrare på grund av att det inte alltid är så? Varför skulle jag vara en hon?
|
| |