Om de som skär sig

Inlägg #1: Postat: 2003-07-05 03:23:00
Erik Lindgren
Tror det. Varför jag är så hårdför är säkert för att jag blivit lite purken av att alla dessa deppoffer till tjejer gått jävligt hårt åt mig i slutändan. Men även så att efter att ha satt mig ner och brytt mig om i fall efter fall, och erfarit att de grinar över sådant som de flesta av oss biter ihop och stångar ner, då blir man så trött när folk tycker så synd om dem. Självfallet är det synd om dem, men om de aldrig lär sig leva med livet som de är, då förtjänar de följdaktligen inte att leva.
Inlägg #2: Postat: 2003-07-05 12:18:00
Magnus Löwendahl
Ack ja. Jag förstår nog vad du pratar om. Men kanske bättre att rekommendera dessa tjejer en bra psykolog i stället för att sitta och lyssna på dem när du märker att pratandet och grinandet ändå inte leder någon vart? Helt enkelt!
Inlägg #3: Postat: 2003-07-05 12:33:00
Erik Lindgren
Vad som är saken är ju att människor som dessa, precis som många andra, vägrar erkänna för sig själva att behöver hjälp. De kommer därför aldrig att gå självmant till en psykolog, BUP eller någon annan "idiotorganisation som ändå inte förstår vad det handlar om". Enda lösningen är då att någon helt enkelt stegar in och tar tag i saken själv, och tvingar dem till att "hjälpa sig själva".
Inlägg #4: Postat: 2003-07-05 16:58:00
Magnus Löwendahl
Kan verka så ibland. Men jag menar att man då bara sliter ut sig. Och det är destruktivt. Bättre att helt enkelt tjata lite på vederbörande om att kontakta psykolog. Har personligen lyckats med sådant tjat några gånger under årens lopp.
Inlägg #5: Postat: 2003-07-05 17:27:00
fy fan vad ni är duktiga då
Laddar...