|
Inlägg #1: Postat: 2003-07-01 13:54:00
|
|
Peter |
Ja. men så totalt beroende som du vill ha det till är vi inte med en egen valuta. Dessutom: euron må vara tredje steget när det gäller EMU, men den är bara det första när det handlar om strävan att samla alla runt samma arbetsmarknadslagar, samma skolsystem etc. Medbestämmandet i de frågorna är en illusion, det kommer att bli en kvävande konsensus.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-07-01 15:02:00
|
|
Per W |
Ja, det blir ju perfekt då, med 24 länder i Europa med En valuta, Ett skolsystem. Samma marknadslagar mm med SVERIGE som kör den Enda Svenska Modellen!!!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-07-01 16:33:00
|
|
Peter |
Jag antar att du är ironisk nu, eller tror du verkligen att det skulle fungera med samma skolsystem i Frankrike, Sverige och Polen, samma "chefens diktatur" på jobbet här som i Frankrike, och så vidare? Europa är jag för, men inte för ett gäng småpåvar som ska sitta på sina kontor i Bryssel och Frankfurt och lägga sig i sådant som de inte har att göra med!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-07-02 14:50:00
|
|
Per W |
Nej, jag tror inte att det blir samma system i Europa, bl a för att det inte går och att det inte finns några skäl för det. Därför inget att oroa sig för. Förresten, hur kom det sig att Sverige nästan har blivit den 51:a delstaten i USA utan att vara medlem i den unionen??? Kanske
dags för en motkraft mot amerikaniseringen??
|
| |