|
Inlägg #1: Postat: 2003-05-06 19:06:00
|
|
Yohannis Petersson |
Ja Viktor, och därför är det kapitalägarna som avgör hur kompetenta/inkompetenta företagsledare dom vill ha.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-05-06 19:27:00
|
|
Viktor |
Du menar väl inte att det är tjockleken i aktieportföljen som bestämmer intelligensen. Du menar väl inte att samhället skall styras av tjockleken i plånboken. Du menar väl inte att en med tjock plånbok skall ha flera röster än en fattig i t.ex. riksdagsvalet. Enlig din kommentar förstår jag vad du menar. Fattiga är inte saliga de är dumma. Så är det, Konservativliberal skribent. Rätta mig om jag har uppfattat dig fel!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-05-06 23:26:00
|
|
Johan Y |
Det är väl egentligen rätt enkelt. Landet Sverige finns för oss och ska styras av människor vi har kontroll över, dvs demokrati. Företag drivs, startas och ägs av ägarna och om det vill tillsätta dåliga chefer så är det ägarna själva som får lida för det. De får skylla sig själva och om du inte tycker om kapitalister borde du vara glad för att de är dumma nog att skada sig själva, borde du inte?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-05-06 23:44:00
|
|
Yohannis Petersson |
Viktor, jag behövde tyvärr inte förklarar mig. Tackvare att Johan Y gjorde en desto korrektare analys av mitt syfte, än vad du översatte det till.
|
| |