|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-30 11:16:00
|
|
Marie Hellström |
Om en man bjuder mig på en drink ute på krogen, så förstår jag att han förväntar sig något tillbaka. Men var går gränsen för vad han kan förväntar sig av mig?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-30 11:54:00
|
|
Marie L |
Den man som tror att hans känslor är besvarade för att en kvinna tar emot en drink är oerhört naiv. Signalen att hon har besvarat hans känslor kommer faktiskt då han har givit henne gåvor, middagar och drinkar för 10.238 kronor och 50 öre. Skämt åsido. "Spelet" är väl till för att lära känna varandra? Utan krav? Sedan får man se var det leder.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-30 12:03:00
|
|
Jolin |
Jaså du, varför tror du att folk bjuder mig på drinkar då?
Och det artikeln ifrågasätter är normen att män får/ska bjuda på allt, men inte kvinnor.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-30 12:37:00
|
|
Yanni |
Det kan ses som oartigt att inte ta emot en drink. Det blir dubbelt. Vill jag vara oartig eller känna mig köpt? När jag blivit bjuden på en drink har jag känt att jag måste stå kvar och prata en liten stund i alla fall. Av ren artighet. Detta när jag inte tillfrågats, utan drinken bara har stått där.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-30 12:53:00
|
|
Marie L |
Jolin, jag antar att frågan var ställd till mig. Jag har ingen aning om varför folk bjuder dig på drinkar, men jag har fått för mig att det beror på att du ser ganska bra ut. Själv är jag ful som stryk så när någon bjuder mig på en drink jo, det händer måste jag i pratstunden som följer ta reda på varför. När man blir stark i sig själv gör man sig fri från normer och följer sitt eget hjärta. Då attraherar man ofta samma sorts människor.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2003-04-30 13:30:00
|
|
Biff |
Vad är det för slags drinkbjudningar ni menar? Är det från kompisar, helt främmande eller ragg som ni haft kontakt med tidigare på kvällen?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2003-05-01 01:25:00
|
|
Jolin |
Marie L: Nej, frågan var snarare riktad till signaturen "Man".
Biff: Det gäller alla former av drinkbjudningar, vanligast är väl de på krogen eller av pojkvänner, men en del av mina manliga vänner vill även bjuda mig hela tiden utan att jag får bjuda tillbaka, vilket jag tycker är extra konstigt. Är man bara vänner borde man väl inte hålla på med såna "regler".
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2003-05-01 14:11:00
|
|
Biff |
Det är skillnad på att bli bjuden av en främling och en vän. En främling förväntar sig säkert något i gengäld, medan en vän bara vill vara snäll. Man bör inte ta emot en drink av en främling om man inte är beredd att ge tillbaks något. Yannis argument är oerhört svagt, eftersom hon ljuger för killarna.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2003-05-01 14:13:00
|
|
Biff |
När det gäller att bli bjuden av vänner, har då jag inte märkt någon skillnad på vilket kön som bjuder mest.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2003-05-16 23:54:00
|
|
Morgan Hagberg |
Det har hänt ett antal gånger att jag har bjudit på ett glas vin, oftast har det väl berott på att jag tyckte hon såg ensam ut, men om jag hade frågat min flickvän om trekant hade jag troligtvis vaknat upp dan efter med spräckt...
|
| |