|
Inlägg #1: Postat: 2003-04-29 11:26:00
|
|
Jan Wide |
Liten detalj bara: Adbusters är mycket mer än bara en tidning, dessutom Kanadensisk baserad i Vancouver.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2003-04-29 17:55:00
|
|
Rationell |
Ok, jag fattar, man är jättehögfärdig bara för att man vägrar titta på Big Brother och annan värdelös skit i TV. För att vara en riktigt snäll kille borde man antagligen önska sig *fler* imbecilla dokusåpor och färre kvalitetsprogram för licenspengarna också, eftersom det bara är "överklassen" som gillar kvalitet. Svensk kulturdebatt är helt otrolig...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2003-04-29 18:51:00
|
|
Carin Nordström |
Adbusters är ett gäng knäppskallar som gör knäppa grejer i/om media. T ex detta: Länk: memefest.org Jag har ALDRIG hört Zaida Catalan säga något om Adbusters, verkligen inte. Däremot i Cluetrain, Doc Searls weblog och *spark online...
Läs på grabben! :
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2003-04-30 01:14:00
|
|
milianna |
TV-tittandet är ofta det enda man har gemensamt med okända människor, och det gör att man kan samtala med nästan vem som helst!det första jag frågar någon fr ett annat land på chatt o dyl är "hur långt fram är ni i "Vänner"!!!!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2003-04-30 09:17:00
|
|
bea |
Tyvärr tror jag att du delvis har fel Jonas. De svenska barn som kollar på tv tittar mer än två timmar per dag. Jag har haft tillfälle att studera mina egna och andras ungar i några år nu så jag tror att jag har bra koll. Men det som bekymrar mig mest med den här utvecklingen är inte att de går ut och slår ihjäl folk efteråt. Det värsta är att de rör sig mellan tv, dator och tv-spel. Fysisk aktivitet sysslar man med en timme på kvällen några gånger i veckan.
|
| |