Jag - en manshatare?

Inlägg #1: Postat: 2003-03-17 12:15:00
forts...
...och jag ser mig som feminist i det avseendet att jag tycker vi ska jobba för jämnställdhet på de områden där kvinnor är missgynnade. Så vad vill du, anna konkret att jag ska göra?
Inlägg #2: Postat: 2003-03-17 12:45:00
Staal
För helvete mannen! Sluta oroa dig. Såna som Anna är extremister som lever i en paranoid värld där alla är ute efter henne och hennes "medsystrar". Om du tycker att det funkar för dig med den, i mina ögon sjyssta, inställning till kvinnor i din närhet. Självförebråelser och dåligt samvete över något som du inte bär något ansvar för är bara patetiskt och självdestruktivt.
Inlägg #3: Postat: 2003-03-17 14:21:00
martin.
Mmmm... jag väldigt lätt att känna dåligt samvete när det stora drevet drar igång. Beror till stor del på mitt redan dåliga självförtroende oj, kan män ha det? Jag rannsakar mig själv gång på gång, men jag kan inte se vad exakt det är jag måste ändra på. Och nej, Anna, du behöver inte skriva att din artikel inte gäller ALLA män. Jag fattar det... men återigen, vad konkret är det jag som varken slår eller våldtar ska göra? Att ändra min mansroll... till vad? Jag vill faktiskt veta.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-17 14:39:00
Yanni
Gå med här till exempel:

Länk: man-net.nu

Visa att du står för dina schyssta värderingar. Arbeta för jämställdhet. Lär dig grunderna och berätta för andra män som inte fattat att ALLA tjänar på det.
Inlägg #5: Postat: 2003-03-17 14:55:00
martin.
Intressant sida, ska absolut läsa mer och se om det är något för mig. Känner iofs fortfarande att jag mår dåligt av den "dogmatiska" tonen som finns i feministdebatten... från båda håll. Sådär svart och vit är i alla fall inte min värld... snarare ganska snurrig.
Inlägg #6: Postat: 2003-03-17 18:16:00
anna
Hej Martin, frågor är det bästa jag vet! Om du vill kan du mejla mig så ska jag skriva vad jag tycker att VI ska göra. För jag tror att det handlar om både män och kvinnor. Om inte så tycker jag dels att Yannis förslag är jättebra, och så tycker jag att du ska fråga din flickvän hur hon tänker om sånna här saker och så kan du börja läsa tidningarna jämsides och genus - de är gratis. Och så sist men inte minst så ska du inte känna skuld. Det är ingen bra känsla.
Inlägg #7: Postat: 2003-03-17 20:16:00
Katta
Martin, din vilja att möta och lyssna är värd hur mycket som helst. Fler som du...
Inlägg #8: Postat: 2003-03-18 09:59:00
Nartin
Katta, du har ingen aning om hur många som är som Martin. Kanske är det alla icke-våldtagande män, som dock känner att de måste rygga tillbaka när feminister påpekar att "mansrollen måste förändras".
Inlägg #9: Postat: 2003-03-18 10:03:00
Katta
Jag menade precis det, fler som vågar låta bli att rygga tillbaka bara för att antifeminister förvränger vartenda ord vi säger. Fler som vågar lyssna på det vi faktiskt säger och inte inta försvarsställning och tro att de blir oskyldigt anklagade. Fler som ser problematiken utan att föringa den.
Inlägg #10: Postat: 2003-03-18 12:33:00
Staal
För helvete Martin, du ser ju att det funkar! Så många snälla saker som kvinnorna här skriver till dig måste ju vara en klar indikation på att du har hittat en metod som funkar;- Men skippa det dåliga självförtroendet! Varför? Osexigt och kan i förlängningen leda till att du blir ordentligt sårad när en mera "framåt" hane brädar dig för inse att kvinnors krav på jämlikhet och "brinnande" feminism ofta inte sitter så djupt ;-
Inlägg #11: Postat: 2003-03-18 14:05:00
Christer H
För helvete Staal, martin är ju fejk! Han har konstruerats av nån smart jävel, för att testa feministgänget. Och det funkar ju utmärkt... Mvh CH
Inlägg #12: Postat: 2003-03-18 14:53:00
JoeHill
Funderade i precis samma banor som CH.
Inlägg #13: Postat: 2003-03-18 20:42:00
Staal
Ja Christer, jag hoppas att du har rätt men sorgligt nog så träffar jag på "Martins" lite för ofta för att det ska kännas bra. Bara det här med att be om ursäkt för att han frågar. Det är fan i mig sorligare än en hundvalp i regnet och ännu djävligare är att läsa brudar som tycker att han ska fortsätta och "mesa" så att han blir en sån som dom sitter och fnissar åt på tjejmiddagen. Men jag hoppas att ni har rätt Christer & Joe, jag hoppas verkligen.
Inlägg #14: Postat: 2003-03-19 10:11:00
martin.
Hehe... underbart att se de stora starka männen visa hur världen ser ut. Självklart måste jag på grund av min ödmjukhet vara fakead, och självklart måste jag på grund av att jag är en sådan som inte bröstar upp mig vara en looser. Humm... det kanske ligger något i det feministerna säger om att ändra manrollen. Tack så mycket för alla härliga förolämpningar, nu förstår jag världen lite bättre. Puss på er pojkar!
Inlägg #15: Postat: 2003-03-19 12:15:00
Staal
Puss på dig själv grabben och jag hoppas verkligen det dåliga självförtoendet oxå var fejk :-
Inlägg #16: Postat: 2003-03-19 13:12:00
martin.
Nej, det dåliga självförtroendet är ingen fejk... det var inte mina frågor heller. Jag tror dock att jag hittade rätt väg in i debatten dock, för jag fick ju faktiskt konstruktiva svar och funderingar från alla håll! Ska dock jobba på självkänslan lite.
Inlägg #17: Postat: 2003-03-20 11:59:00
Christer H
Hur mycket fejk eller inte, lär vi aldrig få veta, men inläggens annorlunda form och därför bemötande, kan lära oss mycket. Dock anser jag innehållet vara det viktiga i en debatt. Är jag ensam om det? Mvh CH
Inlägg #18: Postat: 2003-03-21 11:25:00
Staal
Kanske inte ensam men nog en del av en minoritet, i alla fall här på Zåz;-
Laddar...