Jag - en manshatare?

Inlägg #1: Postat: 2003-03-14 16:34:00
anna
Har jag skrivit att män beter sig så mest hela tiden? Du kan inte riktigt ha läst vad jag skriver, tyvärr. Allt jag skriver är att jag blir kallad manshatare när allt jag vill är att kvinnor ska slippa det sexualiserade våldet. Det trodde jag att de flesta ville. Men jag kanske har fel...
Inlägg #2: Postat: 2003-03-18 10:24:00
jenny
Hur kommer det sig att du tar det här personligt? Har Anna sagt att hon menar dig och dina kompisar? Har du sett Lilja4ever? Om inte, så tycker jag att du ska se den. Det som dessa män utför det gör inte kvinnor men som kvinna finns alltid en liten risk att bli utsatt... Varför inte istället kämpa tillsammans för att ändra på det för att slå på den som säger att missförhållanden mellan könen finns?..
Inlägg #3: Postat: 2003-03-19 01:34:00
whirl
tycker du då att dessa män i lilja symboliserar mäneller en samhällsstruktur? hur vill du/ni som är med i pajkastarlaget feministerna lösa dessa problem? Vad beror det "sexualiserade våldet" på enligt dig? Snälla, höj nivån lite på debatten för er egen skull.
Inlägg #4: Postat: 2003-03-19 01:36:00
whir
vill bara klargöra att min kommentar riktar sig till alla tre av kommentarerna ovan.
Laddar...