Jag vill inte duscha med en bög

Inlägg #1: Postat: 2003-02-23 14:38:00
Yohannis Petersson
Jag tycker det är lika ofredande att se och höra, killar och i synnerhet raggare, vissla och ge sexistiska kommentarer till unga kvinnor, på allmänna platser.

Det var mannens sammanhang som fick mig illa till mods, först ge kommentaren till mig och sedan avslöja sin läggning. Det tolkar jag som en "stöt", på mig.
Inlägg #2: Postat: 2003-02-23 16:53:00
Anna Li
Om en man kommenterade min kropp på ett positivt sätt när jag satt naken med honom i en bastu skulle jag defintivt ta det som ett försök till framstöt. Därför förstår jag till fullo att du tycker det var obehagligt Yohannis. Men därifrån till att börja generalisera och säga att " jag vill inte duscha med en bög" tycker jag det är ganska långt.
Inlägg #3: Postat: 2003-02-23 16:53:00
Anna Li
Jag kan duscha med hur många lesbiska tjejer som helst, men jag vill inte få min kropp kommenterad när jag sitter ensam i en bastu med var sig dem eller män.
Inlägg #4: Postat: 2003-02-23 17:48:00
Michael Ståhlberg
Jag duschar gärna med lesbiska tjejer. Va. . . har jag missuppfattat
nåt?

Till Yohannis äru grek?: tappa
inte tvålen bara förlåt, kunde inte
låta bli!
Inlägg #5: Postat: 2003-02-23 17:51:00
Michael Ståhlberg
Om nån berömde min kropp, så skulle jag föreslå ett besök hos
Synsam.
Inlägg #6: Postat: 2003-02-23 22:03:00
Yohannis Petersson
Okej "Anna Li". Jag generaliserade nog lite, men med handen på hjärtat, så undviker jag nog att duscha tillsammans med en man som jag vet är bög. Det kan vara fördomar, men jag tänker än sålänge så. Men jag kanske får tillfälle att ompröva denna fördom och då till annan uppfattning.
Inlägg #7: Postat: 2003-02-25 11:10:00
Christer H
Självklart var mannens kommentar en stöt. Men oavsett det, så var det Yohannis tolkning. Men, varför får inte människor inte stöta på varann i bastun, Anna? Får man stöta på varann i systemkön? På badstranden? Eller är "stötande" öht. förkastligt? Mvh CH
Inlägg #8: Postat: 2003-02-25 11:13:00
Christer H
Och varför separerar vi män och kvinnor när det handlar om omklädning, duschande och bastubad? I konsekvens borde väl bögarna då basta med kvinnor, och lesbianerna med män. Eller? Mvh CH
Inlägg #9: Postat: 2003-03-02 19:34:00
Muppe
Men då skulle ju männen få stånd av att kolla på lebbarna, och kvinnorna bli kåta av att se på snygga bögar. Fattaruväl?
Laddar...